עתירה נגד הוועד האולימפי: למסור מידע הנוגע לתוצאות בדיקות סמים לספורטאים

התנועה לחופש המידע: אין מדובר בחשיפת סודות על חייהם הפרטיים של הספורטאים, אלא בחשיפת מידע בעל אופי ציבורי ברור

התנועה לחופש המידע עתרה לבית המשפט המחוזי בת"א להורות לוועד האולימפי בישראל למסור לידיה מידע הנוגע לתוצאות בדיקות סמים שנערכו לספורטאים החברים בוועד האולימפי בעשר השנים האחרונות וזהות הספורטאים שנכשלו בבדיקות אלה.

בעתירה נאמר, כי אין מדובר בחשיפת סודות הנוגעים לחייהם הפרטיים של הספורטאים החברים בווועד האולימפי, כי אם בחשיפת מידע בעל אופי ציבורי ברור. לדברי העותרת, ספורטאים אלה מייצגים את המדינה ברחבי העולם ומהווים מודל חיקוי לבני נוער רבים.

עוד נטען, פרסומם נובע מהיותם נציגים רשמיים של המדינה והם אף משתתפים בפרסומות לשם קידום ועידוד הספורט בישראל.

לדברי התנועה לחופש המידע, סירובו של הוועד האולימפי לפרסם את תוצאות בדיקות הסמים שנערכו לספורטאיו, מעלה תהיה רבה. מחד, אם אף ספורטאי לא נתפס כשעל גופו סם כלשהו - על המשיב לפרסם זאת, כדי להראות שקיפות מירבית. מאידך, באם נתפסו ספורטאים ואם המשיב מסרב לפרסם את המידע, הדבר חמור והמהווה פגיעה קשה באמון הציבור ברשות המנהלית ובאמון הציבור בטוהר הספורט ובכלל.

בעתירה נאמר עוד, כי לסירוב המשיב לפרסם את תוצאות בדיקות הסמים המהווים חשיפה מותרת של מידע, אין אח ורע בעולם. מידע על ספורטאים שנתפסו בקלקלתם מפורסם חדשות לבקרים.

לדברי העותרת, לא יעלה על הדעת כי יפורסמו הקריטריונים הנדרשים לספורטאים לשם ייצוג המדינה, אך לא תהיה לציבור אפשרות לפקח ולעקוב אחר יישומם של הקריטריונים המחייבים שנקבעו.

בעתירה נאמר, כי המשיב דחה את הבקשה למידע, בנימוק, כי מדובר בפגיעה בפרטיות הספורטאים וכי מסירת המידע אסורה על-פי דין. (עת"מ 1444/06).