פרשת מחלת הליגיונרים בהרודס: תייר תובע פיצויים מבית המלון

מבקש מביהמ"ש לפסוק את סכום הפיצויים אחרי שקטע את חופשתו בארץ ונדרש לתקופת החלמה ארוכה

ז'אק גודנש (59) תייר מצרפת שהתארח במלון הרודס באילת בינואר 2003 הגיש לבית המשפט השלום בת"א תביעת נזקי גוף נגד הרודס מלונות ספא ונופש ושרתון ישראל בעלי המלון, בטענה כי לקה בשהותו במלון במחלה הזיהומית הידועה בשם מחלת הליגיונרים.

בכתב התביעה נאמר, כי התובע פונה לבית חולים כשהוא סובל מתסמינים של חום גבוה חולשה והקאות. בבדיקה בבית החולים אובחן כי הוא סובל ממחלת הליגיונרים, מחלה זיהומית הנגרמת על-ידי חיידק. לדבריו, סיבת הידבקותו במחלה נעוצה בתחזוקה לקויה ורשלנית של המלון ושל הצנרת הסניטרית, מערכת המים ומיזוג האוויר.

על-פי כתב התביעה, מספר אורחים במלון חלו במחלה זו ובדיקה של משרד הבריאות העלתה כי מקור המחלה בתחזוקה במלון. משרד הבריאות אף החליט לסגור את המלון, וזה נפתח רק לאחר שתוקנו הליקויים שגרמו לתחלואה זו.

לדברי התוב,ע ידוע לו על אורח אחד לפחות במלון שחלה במחלה מספר חודשים לפניו. למרות שהלה התריע על התחזוקה הלקויה במלון, לא השכילו הנתבעות לתקן את הליקויים. התובע טוען כי מספר ימים לאחר שיחרורו מבית החולים הוא נאלץ לקטוע את חופשתו בישראל ושב לביתו בצרפת שם נדרש לתקופת החלמה ארוכה עד ששב לאיתנו.

התובע מבקש מבית המשפט לפסוק את סכום הפיצויים המגיעים לו. טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א 24221/06).