נדחתה בקשת פרופ' בן-ציון לביטול כתב האישום נגדו בפרשת גניבת הביציות

השופטת מרים דיסקין קבעה כי בן-ציון לא עמד בנטל ההוכחה המוטל על כתפי הטוען לקיומה של הגנה מן הצדק

בית משפט השלום בת"א דחה היום (ג') את בקשתו של פרופ' רפאל בן-ציון לביטול כתב האישום נגדו.

הבקשה הוגשה לאחר שבן-ציון כפר באישומים נגדו. הוא טען, באמצעות באי כוחו, עוה"ד ד"ר יעקב ויינרוט ופרופ' דוד ליבאי, כי יש לבטל את כתב האישום בשל הגנה מן הצדק. זאת, בשל התנהגותה השערורייתית, לטענתו, של התביעה, שהוגדרה על-ידו כיוצאת דופן בחומרתה באשר היא נגועה בחוסר הגינות, שיהוי, אפליה בינו לבין רופאים נוספים שנחקרו ולא הועמדו לדין בפרשה והטעייה ופוגעת בתחושת הצדק.

באי כוחו של הנאשם ביססו את הבקשה בעיקר על טענתם, לפיה נסוגה התביעה מהסדר הטיעון עם בן ציון שהתגבש בתחילת אוגוסט 2003 ואשר מכוחו נתקבלה החלטה לסגור את התיק הפלילי נגד רפאל ותחתיו להגיש קובלנה משמעתית לבית הדין המשמעתי של משרד הבריאות בעבירות על-פי חוק זכויות החולה ועל פי פקודת הרופאים.

לטענתם, מתוקף הסדר הטיעון הסכים הנאשם להודות במיוחס לו בקובלנה. עוד טוען כי חלק מהאישומים בהם מיוחסת לו עבירה של קבלת דבר בתחבולה, אינו מגלה כל עבירה.

השופטת מרים דיסקין קבעה, כי המבקש לא עמד בנטל ההוכחה המוטל על כתפי הטוען לקיומה של הגנה מן הצדק. ולכן, לא עבר את המשוכה הראשונה המכשירה את בחינת העובדות לאורם של העקרונות הנורמטיביים שעוצבו על-ידי הפסיקה להחלת ההגנה מן הצדק.

לדבריה, עובדות מפתח עיקריות הנתונות במחלוקת והעומדות בייסוד טענות הנאשם לא הוכחו. לדברי השופטת לא הונחה התשתית הראייתית להוכחת העובדות העומדות ביסוד הטענה של הגנה מן הצדק. אשר על כן, דחתה השופטת את הבקשה לביטול כתב האישום וקבעה כי יש להתחיל בשמיעת ההוכחות בתיק. (ת"פ 3986/05).