79 עובדי החברה לאוטומציה בירושלים - יפוטרו

זאת, במסגרת הסכם פשרה, לאחר שהחברה הפסידה לחברת מל"ם במכרז לאספקת שירותי מחשוב לעריית ירושלים

ועד עובדי החברה לאוטומציה הגיע להסכמה עם הנהלת החברה על פיטורי 79 עובדי החברה בירושלים. זאת, במסגרת הסכם פשרה, אשר הביא לקיצו סכסוך עבודה ממושך בחברה, לאחר שהחברה הפסידה לחברת מל"ם במכרז לאספקת שירותי מחשוב לעריית ירושלים.

החברה לאוטומציה היא בבעלות מרכז השלטון המקומי (60%) ומשרד הפנים (40%). החברה לאוטומציה סיפקה לעיריית ירושלים שירותי מחשוב באמצעות עובדיה במשך 30 שנה.

בתחילת 2005 הודיעה עיריית ירושלים על כוונתה להוציא מכרז לשירותי מחשוב. בפברואר 2005 הוכרז סכסוך עבודה של עובדי עיריית ירושלים בעניין החלטת העירייה להפריט את שירותי המחשוב.

ביולי 2005 הוציאה העירייה מכרז למתן שירותי מחשוב, ובו נקבע: "במסגרת ההתקשרות ובמהלך תקופת המעבר, על המציע לקלוט את העובדים השכירים של החברה לאוטומציה בתנאי העסקה שלא יפלו מתנאיהם הנוכחיים. ברור לעירייה, כי קליטת העובדים מותנית בהסכמתם לעבור לעבוד במסגרת הספק ובנכונות המעביד הנוכחי לשחררם מבלי לפגוע בזכויותיהם".

בנובמבר 2005 פורסמו תוצאות המכרז, לפיהן זכתה קבוצת מל"ם שבשליטת חברת תים של שלמה אייזנברג, בזיכיון להפעלת שירותי המחשוב בעירייה. בתחילת חודש דצמבר נקטו עובדי מערכת ירושלים עיצומים. בעקבות העיצומים החלה העירייה למנוע את כניסתם של עובדי מערכת ירושלים לאתר העירייה.

על-פי ההסכם בין הצדדים, כל עובדי החברה לאוטומציה שפוטרו יקבלו פיצויי פיטורין, וכן גם קבוצה של 43 עובדי החברה לשעבר, שייקלטו בחברת מל"ם.

יו"ר וועד עובדי החברה, אריה גור, מסר, כי על-פי תנאי המכרז שהוציאה עיריית ירושלים, היה על חברת מל"ם להעסיק את כל עובדי החברה לאוטומציה שהועסקו בעבודות המחשוב בעיריית ירושלים. לדבריו, היא לא עמדה בהתחייבות זו, והתוצאה היא פיטורי כל עובדי החברה.