ביו-לייט: חברת הבת זטיק צפויה להתחיל בשיווק ערכות לזיהוי תאי סרטן בעוד כ-3 חודשים

התפתחות זו מתאפשרת בעקבות הסכם עליו חתמה אתמול זטיק עם חברת אדר ביוטק, שתייצר את המוצר עבורה

חברת הבת של ביו לייט הציבורית, זטיק טכנולוגיות, הנמצאת בבעלותה המלאה של ביו-לייט, עשויה להתחיל בשיווק הערכות שפיתחה לצביעה ייחודית של תאים לזיהוי סרטן בעוד כ-3 חודשים.

התפתחות זו מתאפשרת בעקבות הסכם עליו חתמה אתמול זטיק עם חברת אדר ביוטק, שתייצר את המוצר עבורה, ושתכין עבור זטיק חבילה ראשונה של ערכות לצורך התחלת שיווק הקיטים למכוני מחקר.

הערכה תאפשר לחוקרים לאתר בקלות תאים סרטניים, לעומת המצב הקיים היום בו פתולוג מומחה בלבד יכול לזהות תאים אלה, כך נמסר מהחברה.

הערכות נועדו למכוני מחקר ומעבדות ולכן לא דרושים אישורים רגולטוריים, לרבות אישור של מנהל המזון והתרופות האמריקאי, ה-FDA. אם כך, זטיק תוכל לשווק הערכות מייד לאחר שתהיינה מוכנות.

זטיק דיווחה בחודש שעבר, כי הגישה בימים אלה 7 בקשות לפטנטים בתחום של זיהוי תאי סרטן. ההשקעה המצטברת על 7 הפיתוחים, בהם עסקה זטיק בשנים האחרונות, מסתכמת בכ-5 מיליון דולר.

ביו-לייט נמצאת בשליטתם של ד"ר עמי אייל, גל ארליך, רונית גרוס וריצ'רד נמיר ושוויה בבורסה עומד כיום על כ-15 מיליון דולר, כאשר בקופתה מצויים כ-4.5 מיליון דולר במזומן. ביו-לייט הנפיקה מניותיה בבורסה בתל-אביב בדצמבר 2005 וחברת סולומון שוקי הון משמשת כ"עושה שוק" במניותיה.