ביהמ"ש פסל את הצטרפות 73 חברים לעמותת מרכז ישראלי לכלבי נחייה לעיוורים

"שינוי המועד האחרון לקבלת מועמדים בטל וכל פעולות הוועדה בקשר עם קליטת החברים - חסרות תוקף"

בית המשפט המחוזי בת"א קיבל בקשה שהגישו 30 חברים בעמותת מרכז ישראלי לכלבי נחייה לעיוורים, להצהיר על ביטול הצטרפותם של 73 חברים חדשים לעמותה. כמו כן הצהיר, כי אלה אינם זכאים להשתתף בבחירות הקרובות לוועד המנהל של העמותה.

הבקשה הוגשה בעקבות החלטת הוועד המנהל לצרף 73 חברים חדשים לעמותה שאינם עיוורים או פעילים בעמותה. המבקשים טענו, כי הדבר נועד לאפשר לוועד המנהל להשיג את הרוב הדרוש לבחירתו מחדש, וכי הליך קליטת המצטרפים החדשים נעשה בניגוד להחלטות האסיפה הכללית מדצמבר 2005, בניגוד לתקנון העמותה ובחוסר תום לב.

העמותה טענה בתגובה, כי הבקשה הוגשה בתגובה לסכסוך שפרץ בין הוועד המנהל למנכ"ל העמותה ומייסדיה נוח בראון, בשל אי-הסכמה באשר לאופן ניהול ענייני העמותה, ובכלל זה אופן קבלת חברים חדשים, שבעקבותיה החליטה הוועד המנהל לפני כחודש וחצי להשהות את בראון מתפקידו.

השופט יהודה זפט קבע, כי שינוי המועד האחרון לקבלת חברים חדשים נעשה בניגוד להחלטת האסיפה הכללית של העמותה ותוך חריגה מסמכות. לדבריו, היה על הוועד לזמן אסיפה כללית, שלא מן המניין, ולבקש מהאסיפה לשנות את המועד האחרון לקבלת חברים חדשים. אשר על כן קבע זפט, כי שינוי המועד האחרון לקבלת מועמדים חדשים בטל וכל פעולותיה של הוועדה בקשר עם קליטת חברים חדשים לעמותה לאחר המועד שקבעה האסיפה הכללית, חסרות תוקף.

בהחלטתו קבע זפט עוד, כי הקריטריונים שקבעה ועדת הבחירות להצגת מועמדות לחברות בהנהלה, אינם תואמים את הקבוע בתקנון ואין להם כל תוקף. לדבריו, היה על הוועדה לשנות את הקריטריונים בדרך של שינוי התקנון. זפט פסק למבקשים הוצאות בסך 5,000 שקל. (ה.פ 300/06).