פולאר השקעות מוכרת החזקותיה בפולאר תקשורת לכל בעלי מניותיה בהנפקת זכויות

המהלך נעשה במטרה להקטין את המינוף הפיננסי של פולאר השקעות והוא יבוצע בשני שלבים

פולאר השקעות הודיעה היום כי היא מציעה לכל בעלי מניותיה את כל החזקותיה (78%) בחברת הבת פולאר תקשורת בדרך של זכויות.

המהלך יבוצע בשני שלבים, כאשר בשלב הראשון תפרסם פולאר תקשורת תשקיף בו תציע לבעלי מניותיה, בדרך של זכויות, אופציות ללא תמורה למימוש ממניותיה. מימוש האופציות בעתיד יגדיל את הונה העצמי של פולאר תקשורת. בשלב השני תציע פולאר השקעות לכל בעלי מניותיה מניות בדיסקאונט ואופציות ללא תמורה של פולאר תקשורת.

כחלק ממהלך השינוי המבני, ובאם ייענו כל בעלי מניות פולאר השקעות להצעת המכר, תהפוך פולאר תקשורת לחברה מוחזקת במישרין על ידי לידר החזקות בשיעור של כ-38%, ואילו הציבור יחזיק ב-40% ממניותיה (לעומת כ-10% כיום). בדרך זו, יהפכו פולאר תקשורת ופולאר השקעות לחברות אחיות.

יו"ר ומנכ"ל פולאר השקעות, אביגדור קלנר, ומנכ"ל פולאר תקשורת, רימון בן שאול, ימשיכו לכהן בתפקידם.

נכון להיום עומד שווי השוק של פולאר תקשורת על כ-270 מיליון שקל ביחס להון עצמי של כ- 308 מיליון שקל (נכון לסוף 2005).

לדברי קלנר, המהלך נועד להקטין את המינוף הפיננסי של פולאר השקעות בהיקף משמעותי ולשפר את מבנה ההון שלה, זאת, בהמשך למהלכים שנעשו בשנתיים האחרונות שהקטינו את המינוף, תוך יצירת מיקוד בהחזקות פולאר השקעות.

השקת המהלך נעשית, בין השאר, בהתאם לחוות דעת (FAIRNESS OPINION) שהוכנה על ידי הפרופסור אמיר ברנע, לפיה קיימת הצדקה כלכלית לכך, עקב תרומתו לשיפור מבנה ההון של פולאר השקעות, והמהלך הוגן מבחינת בעלי המניות, עקב מתכונת הזכויות, המבטיחה תנאי רכישה שווים לכל בעלי המניות.

בנוסף, החזקה ישירה של מניות פולאר תקשורת ע"י בעלי מניות פולאר השקעות תאפשר לכל אחד מהם לקבוע באפן אינדבידואלי את מידת חשיפתו הרצויה למיגזר התקשורת והטכנולוגיה.

יאיר פודים, מנכ"ל לידר, ציין כי המהלך בחברת הבת פולאר השקעות הינו צעד נוסף ומבורך שמטרתו פישוט מבנה של ההחזקות השונות של הקבוצה, מבלי לפגוע בפוטנציאל הגלום בהן. לדבריו, מבנה ההחזקות החדש עושה סדר בקבוצה ומקצר את מוטת השליטה בהחזקותיה.