עיריית ב"ש גייסה 160 מיליון שקל לבניית אצטדיון כדורגל

מוכרת את זכויותיה באצטדיון הישן, עליו ייבנו 2,100 יח"ד

עיריית באר-שבע גייסה סכום של 160 מיליון שקל לבניית האצטדיון העירוני החדש לכדורגל. ראש העירייה, יעקב טרנר, יחד עם מנכ"לית העירייה, אבישג אבטובי, ומנכ"ל החברה הכלכלית העירונית, שמעון עזריאל, הגיעו לסיכום עם המועצה להסדר ההימורים בספורט על העברת סכום של 50 מיליון שקל להקמת פרויקט האצטדיון בבאר-שבע. כדי לממן את הפרויקט חתמה העירייה בנוסף על הסכם עם בנק האוצר המקומי, לקבלת הלוואה של 110 מיליון שקל.

חברת הניהול יורם גדיש, שזכתה במכרז העירייה לניהול פרויקט הקמת האצטדיון, שיכיל 32 אלף מקומות ישיבה (בשלב הראשון רק מחצית), כבר החלה בהכנות להקמת הפרויקט. התעניינות רבה נרשמה אצל קבלנים וחברות בנייה, שכן הקבלן הזוכה יקבל גם זכויות בנייה של אלפי יחידות דיור ומרכז מסחרי גדול, הקיימות כיום באצטדיון הישן.

העירייה החליטה למכור את זכויות הבנייה באצטדיון הישן, הנמצא בבעלותה, במטרה להקים אצטדיון חדש. כמו כן, היא התחייבה במסגרת תוכנית ההבראה למכור נכסים ומקרקעין בבעלותה. על האצטדיון הישן ניתן לבנות למעלה מ-2,000 יח"ד צמודות קרקע ובבנייה רוויה, וכן מרכז מסחרי בשטח של 10,000 מ"ר. מחיר המינימום שהעירייה דורשת בעד המגרש, 180 דונם, הוא למעלה מ-70 מיליון שקל.

לצורך מימוש הפרויקט הגיעה העירייה להסכם עם מינהל מקרקעי ישראל, שימכור את הקרקע הסמוכה למגרש הנדרשת לפרויקט, בשטח 32 דונם. על-פי תוכנית שגובשה בעירייה, החברה הקבלנית שתזכה במכרז לבניית הפרויקט, תתחייב להרוס את האצטדיון, ועליו ייבנה הפרויקט. התמורה שתתקבל ממכירת המגרש תשמש לבניית אצטדיון חדש שהעירייה מתכננת לבנות באזור אחר בבאר-שבע.

השטח התכנוני של הפרויקט הוא 212 דונם. על-פי התוכנית האדריכלית, במתחם של המינהל ייבנו 400 קוטג'ים מדורגים. במתחם של האצטדיון עצמו ייבנו 25 רבי קומות ובהם 1,700 יחידות דיור בשטח ממוצע של 110 מ"ר לדירה. כמו כן, ייבנו במתחם מרכזי מסחר בשטח כולל של 10,000 מ"ר, וכן מוסדות חינוך, גן ציבורי גדול ומרכז ספורט.

יצוין, כי חברת k.s.s מאנגליה, המתמחה בתכנון אצטדיונים ברחבי העולם, וביניהם האצטדיונים החדשים של צ'לסי ומנצ'סטר באנגליה, פנתה בזמנו לעירייה בהצעה משלה לביצוע פרויקט הקמת אצטדיון כדורגל גדול בבאר-שבע, שישולב במרכז מסחרי גדול. מדובר בעסקת קומבינציה גדולה, שבמסגרתה יקבל מבצע הפרויקט את הזכויות על המגרש הקיים, ובו יוקמו, כאמור, אלפי יחידות דיור ותמורתם יבנה את הפרויקט במימונו.

יצוין, כי לפני מספר שנים הגיש הח"כ לשעבר והקבלן, שירי ויצמן מבאר-שבע, תוכנית לביצוע הפרויקט אך הצעתו נדחתה מאחר וכוונת העירייה היתה להוציא את הפרויקט למכרז.

ראש העירייה, יעקב טרנר, מסר כי לאחר שגויס רוב הכסף הדרוש לפרויקט, בימים הקרובים יוצאו המכרזים הראשוניים.

השלב הראשון של הפרויקט, הקמת שלושה מגרשי אימונים, יצא לדרך לפני כשנה והוא כולל עבודות תשתית. בימים הקרובים יחלו עבודות ביצוע לבניית המגרשים. יצוין, כי שני מגרשי אימונים נוספים ייבנו בשלב השני של הפרויקט.

עוד מסר טרנר, כי בעקבות גיוס הכספים, הקמת האצטדיון החדש אינה תלוי כעת בשיווק מתחם הכדורגל הישן, כפי שנקבע בתוכנית המקורית. שיווק המגרשים במתחם ורסמיל יבוצע לאחר סיום בניית האצטדיון החדש, ורק לאחר מכן יוחל בהריסתו של האצטדיון הישן, עליו ייבנו, כאמור, 2,100 יח"ד.