מנפאואר: ברבעון הראשון נרשמה עלייה של 15% בביקוש לעובדים לעומת הרבעון הקודם

לעומת הרבעון המקביל נרשמה עלייה של 7% * העלייה המשמעותית ביותר חלה בענף מקצועות הנדסיים

חברת מנפאואר ישראל מדווחת על עלייה של 15% בביקוש לעובדים ברבעון הראשון של 2006 לעומת הרבעון הקודם, ועלייה של כ- 7% בביקושים לעומת הרבעון המקביל אשתקד. כך עולה מסקר שערכה החברה המתבסס על מודעות דרושים (מילים ושטח) המתפרסמות בלוחות העיתונים הגדולים. בביקושים בחודש מרץ 2006 נרשמה עלייה של 8% לעומת פברואר 2006 ועלייה של 9% לעומת מרץ אשתקד.

דליה נרקיס, מנכ"ל מנפאואר ישראל מוסרת כי "העלייה היציבה בביקוש לעובדים נמשכת, ויש ציפייה להמשך המגמה החיובית. העלייה צפויה להיות יציבה וממוקדת תוך ביקושים סלקטיביים למקצועות ספציפיים. ברבעון הראשון בולטת במיוחד העלייה הגבוהה בביקוש לעובדים למקצועות הנדסיים וייצור, תעשייה ומתכת, הן לעומת הרבעון הקודם והן לעומת הרבעון המקביל אשתקד".

ברבעון הראשון נרשמו עליות בביקושים לעובדים בכל ענפי המשק. העלייה המשמעותית ביותר בביקושים בהשוואה לרבעון הקודם חלה בענף מקצועות הנדסיים, גידול של 38%. גם בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, מוביל ענף המקצועות ההנדסיים עם העלייה המשמעותית ביותר, 47%. הירידה המשמעותית ביותר בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד חלה בענף שיווק ומכירות.

בביקוש למחשבים ותקשורת נרשמה ברבעון זה עלייה של כ- 26% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ועלייה של 7% לעומת הרבעון הקודם. בענף מקצועות הנדסיים- חלה עלייה של 47% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ועלייה של 38% בהשוואה לרבעון הקודם.

בענף ייצור תעשיה ומתכת חלה עלייה של 24% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ועלייה של 27% בהשוואה לרבעון הקודם. כן נרשמה התעוררות בביקושים לעובדי דפוס, מפעילי מכונות וציוד, פועלי ייצור, מבקרי איכות ומחסנאים. בביקוש לעובדים בתחום המתכת, נדרשו בעיקר כרסמים ורתכים.

בענף אקדמאים וניהול חלה עלייה של 17% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ועלייה של 27% לעומת הרבעון הקודם. בולטת הירידה בביקוש לעובדים בתחום הביוטכנולוגיה ופרמצבטיקה, ירידה של 10% הן לעומת הרבעון הקודם והן לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בענף מסחר ושירותים חלה עלייה מתונה של 3% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ועלייה של 10% לעומת הרבעון הקודם.

בענף שירותי משרד חלה עלייה של 7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ועלייה של כ-16% לעומת הרבעון הקודם. עיקר העליות נרשמו בביקושים למנהלי חשבונות וחשבי שכר, מזכירות, פקידים, גרפיקאים וביצועיסטים. בענף שיווק ומכירות נרשמה ירידה של 14% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ועלייה של 8% לעומת הרבעון הקודם . הירידה לעומת הרבעון אשתקד, מוסברת עקב הירידות בביקוש לסוכני מכירות. בביקוש למזכירות שיווק ומכירות וסדרני סחורה חלה עלייה.