זליכה מבקש ליישם ממצאי המבקר על בנק ישראל גם במשרדי הממשלה

המנכ"לים והחשבים יצטרכו להציג גם מידע בנוגע "לאירועי שכר" שלא נלקחו בחשבון מראש, וכן להסביר כל סטייה זמנית מביצוע תקציב השכר

החשב הכללי במשרד האוצר, ד"ר ירון זליכה, מבקש ליישם את ממצאי דו"ח מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, על מדיניות השכר בבנק ישראל גם במשרדי הממשלה וביחידות הסמך הממשלתית.

בחוזר שהפיץ לכל המנכ"לים, החשבים והסמנכ"לים למינהל במשרדי הממשלה, הודיע זליכה, כי מטה השכר באגף החשב הכללי באוצר, יפרסם מעתה דו"ח בקרה תקציבית על השכר.

דו"ח הבקרה הרבעוני של זליכה יתבסס על ביצוע בפועל של תקציב השכר, תחזית הביצוע ליתרת השנה, בקרה שוטפת, סיווגים כלכליים של מקצועות ודירוגים, וכן בוחן ביצוע כספי וכמותי.

לפי החוזר, בדו"ח הבקרה הרבעוני יצטרכו המנכ"לים והחשבים להציג גם מידע בנוגע "לאירועי שכר" שלא נלקחו בחשבון מראש, וכן להסביר כל סטייה, אפילו זמנית, מביצוע תקציב השכר.

דו"ח הביקורת הרבעוני של זליכה יכלול גם פירוט תשלומים מסוגים שונים, כמו: החזר הוצאות רכב, תשלומים בגין פרישה, שכר עידוד, כוננויות ושעות נוספות. כן תהיה התייחסות נפרדת לחריגות מביצוע תקציב השכר, גם ברמה הפרטנית.

בנוסף, דורש זליכה מהחשבים של כל משרדי הממשלה להתריע בפני הנהלת המשרד, על כל חריגה צפויה בתקציב השכר. בנוסף, מרגע מתן ההתרעה על קיום חריגה כוללת, ובמהלך תקופה של עד חודשיים מיום פרסום דו"ח הבקרה התקציבית, יידרש המשרד להסדיר את החריגה, תוך קביעת מנגנון התכנסות לתקציב המאושר.

אם לאחר חודשיים הסטייה והחריגה לא יתוקנו, החשבים במשרדים הממשלתיים לא יאשרו תשלום רכיבי שכר מסוגים שונים:

* שעות נוספות, לכלל עובדי המשרד.

* מתן כוננויות נוספות לעובדים.

* הענקת תנאי שכר חדשים לעובדים ותיקים, לרבות מתן דרגות, דרגות אישיות, שינוי מתח דרגות, מעבר בין דירוגים ושינוי תקן רכב.

* השתתפות עובדי המשרד בקורסים והשתלמויות.

הובהר, כי בכל מקרה אין לעכב תשלומי שכר מכוח חוזים, הסכמים קיבוציים, או על-פי דין. בכל מקרה, אישור תשלומי שכר שעוכבו, יהיה בתיאום עם נציגי אגף התקציבים, ונציגי מטה השכר באגף החשב הכללי באוצר.