אנגל אירופה תאחד את הון מניותיה בבורסה; צפויה להיכנס בעקבות המהלך למדד היתר-30

איחוד ההון יביא את שוויה לכ-369 מיליון שקל * הונה העצמי של החברה לפי הערכת שווי שבוצעה לה לקראת הנפקת חוב 678 מיליון שקל

חברת אנגל אירופה הודיעה הבוקר כי החליטה לפעול לאיחוד הון המניות של בבורסה בתל-אביב. החברה תכנס אסיפה כללית מיוחדת של בעלי מניותיה ב-4 במאי כדי לאשר את המהלך, במסגרתו תחולק כל מניה בת 5 שקל של החברה ל-5 מניות בנות שקל אחד. לאחר המהלך יהיה הון המניות של אנגל אירופה מורכב מכ-2.5 מיליון מניות אחידות בנות שקל אחד.

בעקבות המהלך עשויה מניית אנגל אירופה להיכנס אל מדד היתר 30. כיום רף הכניסה אל המדד עומד על כ-270 מיליון שקל וההחלפה הבאה של המניות המרכיבות את המדד תתבצע בתחילת יולי הקרוב.

נציין, כי לצורך הכללה במדד נמדד השווי של כל סוג מניה בנפרד ולא שוויה הכולל של החברה, כך שמהלך איחוד ההון יביא לכך ששוויה הכולל של אנגל אירופה לצורך החישוב להכללה במדד יעמוד על כ-369 מיליון שקל (לעומת שווי נוכחי של כ-118 מיליון שקל למניות ה-1 ושווי נוכחי של 251 מיליון שקל למניות ה-5).

במסגרת איחוד ההון לא יינתן פיצוי כלשהו לבעלי מניות ה-1, וזאת על בסיס חוות דעת שקיבלה החברה מחברת הייעוץ הכלכלי גיזה-זינגר-אבן.

במקביל, שוקלת קבוצת אנגל הנפקת איגרות חוב באמצעות חברת לגנא הולדינגס, בעלת השליטה באנגל אירופה (56.5% מזכויות ההצבעה בחברה). לטובת בעלי האג"חים בלגנא ישועבדו כבטוחה חלק מאחזקותיה באנגל אירופה, ולצורך כך בוצעה, לבקשת כלל חיתום, הערכת שווי של אנגל אירופה על ידי גיזה-זינגר-אבן.

על פי הערכת השווי מסתכם השווי הכלכלי של הונה העצמי של אנגל אירופה בכ-678 מיליון שקל, גבוה בכ-83% משווי השוק הנוכחי של החברה הבוקר.