בעקבות עסקת סונול: חברות ביטוח מעוניינות להשקיע בגרנית הכרמל

באחרונה פנו לגרנית שתי חברות ביטוח ועוד גורמים המעוניינים לרכוש 10% בחברה לפי שווי של כ-300 מ' ד' * דדי בורוביץ: "לפי שעה, איננו מעוניינים למכור חלק מגרעין השליטה בחברה"

שתי חברות ביטוח מקומיות פנו באחרונה לחברת גרנית הכרמל שבשליטת דדי בורוביץ, במטרה לרכוש נתח של 10% בחברה. כך נודע ל"גלובס".

על-פי הערכות, המו"מ בין הצדדים מתנהל לפי מחיר של כ-300 מיליון דולר לגרנית, בהתאם לשווי לפיו נכנסה השותפה האמריקנית החדשה קופר ריבר לחברה. תג מחיר זה מגלם פרמיה של כ-50% על שוויה הנוכחי של גרנית בבורסה.

עוד נודע ל"גלובס", כי הצפי לאישור עסקת סונול-דור-אלון הביא בתקופה האחרונה להתעניינות מחודשת בגרנית מצד משקיעים נוספים, שהיו מעוניינים להשקיע בה לפי שווי של עד 350 מיליון דולר. בורוביץ' סירב להתייחס לדברים, וציין שלפי שעה אין בכוונתו למכור חלק מגרעין השליטה בחברה, גם לא לפי תג מחיר הגבוה מ-300 מיליון דולר.

ההתעניינות המחודשת בגרנית הכרמל מוסברת כאמור בעובדה שהחברה צפויה להיפטר בקרוב מאחזקתה בסונול, לאחר שבית-הדין להגבלים עסקיים אישר את מכירת החברה לדור-אלון. השלמת המהלך צפויה להביא לשינוי מהותי במבנה ההון של גרנית, שסבלה בשנים האחרונות מהוצאות מימון כבדות בשל מצבת החוב הגבוהה שלה. על-פי הערכות, הונה העצמי של החברה צפוי לגדול לכ-200 מיליון דולר עם השלמת עסקת סונול, במקביל לגידול דומה בקופת המזומנים שלה.

עם מכירת סונול תיוותר גרנית עם האחזקה בחברת טמבור הציבורית וכן בחברות סופר-גז וטמבור אקולוגיה, שמיועדות לצאת להנפקה בטווח הזמן הבינוני. מלבד זאת, לחברה אחזקות גם במספר נכסי נדל"ן ובחברת הנדל"ן הציבורית נצבא .

מלבד השינוי במהלך העסקים של החברה השתנה באחרונה גם מבנה הבעלות בגרנית, כשחברת הסחר גלנקור מכרה את חלקה בגרעין השליטה ליזם הנדל"ן האמריקני ספנסר פרטרידג', בעליה של קופר ריבר האמריקנית. החברה האמריקנית ודדי בורוביץ' שולטים בגרנית באמצעות חברת בורוגלן, המחזיקה כיום בכ-53% מההון של החברה. בעל מניות מהותי נוסף בחברה הוא ישעיהו לנדאו, שבידיו נתח של כ-25% מההון.