מועדון הכדורגל פריס סן ז'רמן נמכר לתאגיד אמריקני

[ למדור עסקי ספורט ] קבוצת הרוכשים מורכבת משתי חברות אמריקניות וחברת ההשקעות הצרפתית, באטלר קפיטל ושות'

ערוץ הטלוויזיה הצרפתי קנאל פלוס, הודיע אתמול (ב') על מכירת פריס סן ז'רמן (PSG), מועדון הכדורגל הבכיר של הבירה הצרפתית, לתאגיד אמריקני/צרפתי.

"לאחר תהליך ארוך של בחינת כל הנתונים החליטה הנהלת קנאל פלוס למכור את פריס סן ז'רמן", נכתב בהודעת ערוץ הטלוויזיה. "קנאל פלוס החליטה לקבל את ההצעה שנתנה את הערבויות הטובות ביותר למועדון ברמה הפיננסית והספורטיבית".

קבוצת הרוכשים מורכבת משתי חברות אמריקניות (חברת ההשקעות, "קולוני קפיטל" ובנק ההשקעות "מורגן סטנלי") וחברת ההשקעות הצרפתית, באטלר קפיטל ושות'.

אליאן קאייזאק, מנכ"ל סן ז'רמן לשעבר, מונה לנשיא המועדון במקום פייר באלאיו. טרם יצאו לאור הפרטים הפיננסים של העסקה, אך לפי דיווחים של המקומון "לה פאריזיאן", תשקיע קבוצת הרוכשים כ-70 מיליון אירו בקבוצה.

קנאל פלוס רכשה את המועדון הפריזאי ב-1994 והשקיעה סכומי עתק בקבוצה. אולם כישלונות מקצועיים (סן ז'רמן לא זכתה באף אליפות ב-15 השנה האחרונות), אירועי האלימות הרבים בהם היו מעורבים אוהדי הקבוצה, והתדמית הבעייתית שדבקה במועדון ואוהדיו, הביאו להחלטה למכרו.

ב-2004 רכשה קנאל פלוס את זכויות השידור של הליגה הצרפתית הבכירה עד 2007, עבור 600 מיליון אירו.

הסכם זה עזר לה במכירת המועדון והביא גם להגברת ההתעניינות במועדונים צרפתיים אחרים.

סיבה נוספת להגברת העניין ברכישת קבוצות מצרפת היא הסרת האיסור על המועדונים הצרפתיים להיסחר בבורסה.

האיסור צפוי להיגנז בעקבות פניית מספר מועדונים צרפתים לבית המשפט של האיחוד האירופי.

יצויין שבשנה שעברה רווחו שמועות לפיהן איש העסקים הישראלי, ארקדי גאידמק, ביקש לרכוש את המועדון הצרפתי, אך הרשויות בצרפת חסמו את העסקה בגלל סיבוכיו המשפטיים במדינה זו. גאידמק הכחיש את השמועות.