טי אר די ערכה היום המכרז הציבורי לגיוס 46 מ' ש' בת"א

מפתחת מכשור רפואי לתחום רפואת השיניים * כן פייט הגישה טיוטת תשקיף לגיוס נוסף * ברנב דחתה הגיוס בבורסה בעקבות השקעה של 1.5 מ' ד'

חברת TRD Instrum, המפתחת מכשור רפואי לתחום רפואת השיניים, ערכה היום את המכרז הציבורי לגיוס 46 מיליון שקל בבורסה בתל אביב, מהם כ-17 מיליון שקל במניות וכ-29 מיליון שקל באג"ח להמרה. האג"ח ישאו ריבית של 5% שתשולם בתשלומים חצי שנתיים ב-1 באפריל וב-1 באוקטובר בכל שנה עד אוקטוב 2012.

החברה התחייבה לחלק דיבידנד של 4 מיליון שקל מיד אחרי ההנפקה. חתמי ההנפקה הם לאומי ושות' חתמים, מיט"ב, אקסלנס, מנורה, פ.ר. חקר ורוסאריו קפיטל. במכרז מוסדי שנערך טרם ההנפקה התקבלו התחייבויות לרכישת 80% מתמורת ההנפקה.

עד שיצאה TRD לבורסה היא שמרה על צניעות מופלגת ונמנעה אף מרישום בדפי זהב. טרם מועד ההנפקה הייתה החברה מוחזקת על ידי שלושה בעלי עניין בלבד: שני המייסדים ישראל רמות וצבי דוידוביץ' המשמשים כמנכ"ל החברה ויו"ר החברה בהתאמה ומיכאל ברזל, בעל השליטה בחברת "פימט - הפורום הישראלי למדע וטכנולוגיה", שתמכה בחברה בתהליך גיוס ההון. החברה הגיעה למכירות ולנוכחות בשוק המכשור לרפואת השיניים ללא כל תמיכה של קרנות הון סיכון ואפילו ללא אנג'לים. שני המייסדים הם טכנאים בהכשרתם, ללא עבר יזמי משמעותי.

החברה עוסקת בפיתוח של מכשור רפואי לתעשיית רפואת השיניים. המוצר העיקרי של החברה נקרא Smartlite. מכשיר זה משתמש בקרן לייזר כדי להקשות ולהלבין חומרי מילוי דנטליים בזמן טיפולי שיניים. שיווק המוצר החל באירופה ב-2004 וביפן וארה"ב ב-2005. היקף מכירותיו הוא כ-15 מיליון שקל. המוצר אינו משווק באופן עצמאי על ידי החברה אלא נמכר לשוק דרך חברת Dentsply (סימול: Xray), יצרנית ומשווקת מובילה בתחום הציוד הדנטלי המייצרת גם מוצרים המצחרים ב-Smartlite. TRDInstrum הודיעה כי היא תלוייה ב-Dentsply כלקוח עיקרי. ההסכם בין החברות הוא עד 2007 ויוארך אוטומטית אלא אם אחת החברות תתנגד לכך. כמו כן תלויה TRD בחברה ב שם Lumiled המספקת את מקורות האור למכשירים.

מוצר נוסף של TRD הוא ה-Gutta Cut, מוצר המשמש רופאי שיניים לחיתוך ה-Gutta Percha, חומר מילוי המשמש בטיפולי שורש. החברה משווקת מוצר זה ברחבי העולם באמצעות מספר מפיצים, ביניהם Dentcorp, Gunz, ו-vdw-dental. מכירות המוצר החלו ב-2000, בעיקר באירופה וביפן. היקף המכירות של המוצר הוא מיליון שקל בלבד, למרות היותו המוצר הוותיק יותר של החברה בשוק. תחום ה-Gutta Cut אמור להמשיך להיות תחום משני בפעילות החברה גם בהמשך, כשהתחום העיקרי ימשיך להיות טכנולוגיית האור שפיתחה החברה לצורך הקשייה והלבנת מילויי השיניים והתאמתה ליישומים נוספים. כמו כן מפתחת החברה מוצרים נוספים לתחום רפואת השיניים. המתחרות העיקריות של החברה בתחום פעילותה העיקרי הן 3M ו-Kerr. לדברי החברה המוצר שלה זול מאלה של המתחרים, קל יותר ולכן נוח יותר לשימוש ומנצל טוב יותר את עוצמת האור המופק מן המכשיר.

TRD רשמה בשנה האחרונה הכנסות כוללות של כ-16 מיליון שקל ורווחים של כ-9 מיליון שקל. שיעור הרווח הגולמי שלה בשני מוצריה היה כ-60%. בסוף 2005 היו לחברה כ-900 אלף שקל בקופת המזומנים.

כן פייט בגיוס שני

במקביל הודיעה כן פייט, הנסחרת בבורסה בתל אביב ועוסקת בפיתוח תרופות, כי הגישה טיוטת תשקיף לגיוס שני בבורסה בתל אביב אך סכום ההנפקה עדיין לא נקבע. חברת ברנב, העוסקת בניטור לידה וביקשה לא מזמן לגייס 5 מיליון דולר לפי שווי של 90 מיליון שקל אחרי הכסף, קיבלה השקעה של 1.5 מיליון דולר ממשקיע פרטי. בעקבות זאת החליטה החברה לדחות את ההנפקה בתקווה שתוכל להשיג אישור FDA באמצעות סכום זה ולהגיע להנפקה בשווי גבוה יותר."