סמסונג עזרה לבורסות אסיה להתרומם: הבורסה של דרום-קוריאה ננעלה בשער שיא כל הזמנים

הקוספי בסיאול זינק 1.8% * טוקיו טיפסה 0.3% * סמסונג שרווחיה צמחו ב-26% תבצע רכישה חזרה של מניותיה ב-1.7 מיליארד דולר

הבורסות של אסיה ראו היום כבר את המסכים בצבע אדום, לאחר שמניות הפיננסים החלו לאבד גובה. מגזר הפיננסים סבל היום מסנטימנט שלילי שנבע בעיקרו מעצירת פעילות קבוצת Aiful היפאנית, הלווה הקמעונאי הגדול ביפאן.

למרות זאת, מניות הטכנולוגיה הצליחו להוציא את האווירה האדומה מהמסכים, זאת לאחר שיצרנית האלקטרוניקה הדרום-קוריאנית, סמסונג, שלחה לאוויר העולם דו"ח מצויין לרבעון הראשון. החברה דיווחה על צמיחה של 26% ברווחים שהסתכמו בכ-2 מיליארד דולר. בנוסף, דיווחה החברה שתבצע רכישה חזרה של מניותיה בהיקף של כ-1.7 מיליארד דולר. מניית סמסונג טיפסה היום 2.8%.

האווירה החיובית שהשרתה סמסונג בדרום-קוריאה, שלחה את המדדים המובילים שם לעליות שערים, כאשר מדד הקוספי זינק 1.8% וקבע שער שיא של כל הזמנים. בטוקיו עלה מדד הניקיי225 ב-0.3% כאשר מניית סוני מרכזת עניין רב תוך שהיא עולה 1.6%. העליה של סוני מיוחסת לתוצאות טובות במיוחד של המיזם הסלולרי המשותף שלה עם אריקסון. בחברה המשותפת צופים זינוק של פי שלוש ברווחים ברבעון הקרוב.

נציין כי הבורסות באוסטרליה, ניו-זילנד, הונג-קונג, הודו, אינדונזיה, הפיליפינים, סרי-לנקה, סינגפור ותאילנד סגורות היום בשל חופשת חג.