מכירות הרכבים באירופה עלו 4.1% בחודש מארס ו-3.2% בסיכום הרבעון הראשון

סה"כ נמכרו באירופה כ-1.79 מיליון רכבים במארס * מכירות פיאט ופולסוואגן זינקו 20% ו-14%, בהתאמה * רנו ירדה 4.8%

סיכום חודש מארס והרבעון הראשון של שנת 2006 במכירות הרכבים ביבשת אירופה מצביע על המשך מגמת ההתאוששות של היצרניות האירופאיות. כמו כן מעיד הדיווח כי העליונות העולמית שמפגינה חברת טויוטה היפאנית מתחילה לבוא לידי ביטוי גם באיזור זה. באשר ליצרניות האמריקניות, GM רוותה מעט נחת מהתוצאות האירופאיות, פורד לעומתה תאלץ להמשיך לחפש אזור אחר בעולם לצאת דרכו מהמשבר.

באופן כללי עלו מכירות הרכבים באירופה ב-4.1% בחודש מארס לסך של 1.79 מיליון רכבים. חודש מארס השנה אופיין במספר רב של ימי עסקים, דבר שסייע, לפי הפרשנים, לחיזוק העלייה במכירות. בסיכום רבעוני עלו המכירות ב-3.2% לסך של 4.13 מיליון רכבים.

מבין היצרניות המקומיות, קבוצת פיאט, האיטלקית, רשמה עלייה מרשימה של 20% במכירות חודש מארס שהסתכמו ל-127 אלף רכבים. בנוסף רשמה פיאט עלייה בנתח השוק הכללי ל-7.9% מ-7%.

בגרמניה, פולסוואגן היצרנית האירופאית הגדולה ביותר, רשמה עלייה של 14% ומכרה 174.4 אלף רכבים בחודש השלישי של שנת 2006. עוד בגרמניה, דיימלר-קרייזלר (החצי אמריקנית), דיווחה על עלייה של 9.5% בחודש מארס לאחר שמכרה בו כ-100.4 אלף רכבים.

לצרפת, מגמת העלייה שרשמו היצרניות האירופאיות כנראה לא הגיעה. מכירות פיז'ו עלו ב-0.9% בלבד, ומכירות רנו צנחו בשיעור חד של 4.8%.

מחוץ ליבשת, ג'נרל מוטורס, התעודדה מעלייה של 1.7% במכירות באירופה. מכירותיה הסתכמו ל-200.3 אלף רכבים. אולם לא מומלץ ל-GM לחגוג יתר על המידה - נתח השוק של פורד באיזור נמצא בנסיגה וירד ל-10.4% מ-10.8%.

גם פורד לא תמצא נחמה באירופה שם צנחו מכירותיה ב-1.3% לסך של 211.2 אלף רכבים. בשנת 2005 כולה מכרה פורד כ-1.63 מיליון רכבים באירופה שהיוו 24% מסך מכירותיה הכלליות. פורד לא יכולה להרשות לעצמה לסגת גם באירופה לאור מצבה העגום במולדת.

הטוענת לכתר 'יצרנית הרכב הראשית בעולם', טויוטה, מחזקת את כוחה גם באירופה. בחודש מארס רשמה החברה עלייה של 7.3% במכירות, למרות שבמספרים אבסולוטיים, מכירותה שהסתכמו ל-101.8 אלף רכבים, עדיין נמוכים מבחינת נתח שוק באירופה.