בארונ'ס: טכנולוגיית המוצר של טיבו עשויה להפוך את החברה למועמדת לרכישה

החברה ממשיכה לאבד מנויים למתחרותיה הגדולות ולא מצליחה לעבור לריווחיות * המניה מזנקת ב-18.6% במסחר המוקדם בוול סטריט

על פי הגליון האחרון של השבועון העסקי בארונ'ס, חברת טיבו (TIVO) עשויה להיות מועמדת לרכישה.

טיבו מייצרת מכשירי הקלטה דיגיטליים מתקדמים, המאפשרים הקלטה של תוכניות בשידור חי מתוך ממירים דיגיטליים. מכשירי הקלטה אלו מאפשרים עצירה והרצה לאחור של שידורים חיים והקלטה של תוכניות על פי העדפה אישית.

יחד עם זאת, טיבו עומדת בפני זמנים לא קלים, כאשר היא מוסיפה לאבד נתח בשוק ה-DVR (מקליטי וידאו דיגיטליים) לשתי חברות גדולות, מוטורולה וסיינטיפיק-אטלנטה שנרכשה באחרונה על ידי סיסקו.

במסחר בוול סטריט ביום ה' זינקה מניית החברה לשיא של 12 חודשים של 8.26 דולר, בעקבות החדשות שחבר מושבעים פדרלי העניק לה פיצויים בגובה של כ-74 מיליון דולר בתביעה בגין הפרת פטנט כנגד ספקית הטלוויזיה בלווין, אקוסטאר.

בארונ'ס ציטט את האנליסט מייק פאקסטון, אשר אמר כי למרות שהמניה טיפסה 34% ב-12 החודשים האחרונים, על החברה להגדיל את בסיס לקוחותיה, להעניק רשיון לפלטפורמה לכמה שיותר ספקי שירות ולהעלות את הכנסותיה.

כלכלן אחר, כריסטופר בגיני, אמר כי מעמדה התחרותי של טיבו התדרדר משמעותית. אמנם "טיבו" הפך מותג, מוסיף בגיני ואומר, אך המשמעות אינה שהחברה תצליח או שכדאי לרכוש אותה.

אנליסטים צופים כי בשנת הכספים המסתיימת בינואר 2007 תפסיד טיבו 62 סנט למניה, על מכירות בהיקף 215 מיליון דולר, עם כ-4.4 מיליון מנויים בתשלום.

העיתון מציין כי החברה מעולם לא הייתה רווחית וצברה הפסדים של יותר מ-380 מיליון דולר במהלך 5 השנים האחרונות.

ואף על פי כן, בבארונ'ס נטען כי הטכנולוגיה של המוצר, שמשתפרת כל הזמן, עשויה להפוך את טיבו למועמדת לרכישה עבור חברות מחשבים או מפעילות כבלים.