שר האוצר הפלשתיני: קיבלנו הצעות לאספקת דלק במקום חברת דור-אלון

עבד-אלראזק: חייבים לה 500 מיליון שקל; בוחנים לתבוע את ישראל בגלל הפסקת העברת הכספים

הממשלה הפלשתינית קיבלה בימים האחרונים הצעות ממספר חברות ישראליות לאספקת דלק במקום חברת דור-אלון . כך אמר שר האוצר הפלשתיני, עמר עבד-אלראזק, לעיתונות הפלשתינית. דור הודיעה לאחרונה על הפסקת העברת דלקים לרשות הפלשתינית, עקב אי-תשלום חובות.

לדבריו, הפלשתינים בוחנים את ההצעות החדשות. עבד-אלראזק הוסיף, כי חובות הרשות הפלשתינית לחברת דור-אלון מגיעים ל-500 מיליון שקל. לדבריו, הוא אינו שולל ביצוע קיזוז של חובות הרשות הפלשתינית לחברות ישראליות, מהמיסים שישראל גובה עבור הרשות, אך לא מעבירה להם את הכספים מפברואר.

בהתייחסו להפסקת העברת הכספים מישראל גילה עבד-אלראזק, כי צוות משפטי פלשתיני בוחן אפשרות להגיש תביעה נגד ממשלת ישראל בבג"ץ או בבתי דין בינלאומיים.

שר האוצר, צופה התמוטטות כלכלית בשטחים בתוך מספר חודשים במידה וממשלות ערב לא תתערבנה למניעת המשבר הפיננסי. השר הפלשתיני מאשים את ישראל, ארה"ב והאיחוד האירופי במלחמה כלכלית נגד הפלשתינים, שתוצאותיה עלולות להגביר את מעגל האלימות.

שר האוצר אמר, כי המספר האמיתי של מקבלי המשכורות מהרשות הפלשתינית הוא 165 אלף איש, ולא 140 אלף. לדבריו, 9,000 איש נוספו לרשימת מקבלי המשכורות במהלך 3 החודשים האחרונים, דבר שהוסיף גם הוא לגירעון.

משכורות מארס עדיין לא שולמו לעובדי הרשות הפלשתינית, אך לדבריו אמר כי הממשלה מצפה לקבל במהלך השבוע הקרוב כספים לתשלום משכורות אלה. אתמול הודיעה איראן שתעביר 50 מיליון דולר לממשלת החמאס בעקבות ביטול הסיוע מאירופה.

כיום עומדות הכנסות הרשות הפלשתינית על 30 מיליון דולר לחודש, בעוד שהוצאותיה גדולות פי שישה. הרשות חייבת 625 מיליון דולר לספקים מהמגזר הפרטי, ועוד 640 מיליון דולר לבנקים שונים, והללו מסרבים להלוות לה כספים נוספים.

מקרן ההשקעות הפלשתינית, המנהלת את נכסיה המסחריים של הרשות, הועברו למשרד האוצר בשבעת החודשים האחרונים יותר מ-300 מיליון דולר, וניתנו ערבויות להלוואות בשווי 550 מיליון דולר.