שפעת עופות בארה"ב? העיקר שהכסף בטוח

גם האמריקנים מתכוננים למקרה של התפרצות שפעת העופות. הנשיא בוש צפוי לאשר השבוע תכנית לאומית לטיפול בהתפרצות המגפה, בעקבות הערכות מומחים הצופים התפרצות כזו בשבועות או בחודשים הקרובים, בעקבות נדידת ציפורים מעבר לים.

בתרחיש החמור ביותר שחיברו הוגי התכנית, 90 מיליון אמריקנים יידבקו בשפעת, מתוכם 2 מיליון עלולים למות. מטיוטת התכנית עולה כי אזרחי ארה"ב יתבקשו להישאר בבתים, לא להגיע לעבודה, לבתי הספר או לכל מקום אחר הומה אדם.

באופן אירוני, אחת השאלות המרכזיות בתכנית הלאומית, היא היכן ידפיסו את שטרות הדולר האמריקאי. בטיוטה נאמר כי במקרה שאתרי ייצור מקומיים לא יוכלו לפעול, ידפיסו את הכסף במדינות שהן בעלות ברית כלכליות של ארה"ב. רשת האינטרנט צפויה להיות עמוסה במיוחד בעת ההתפרצות, שכן האזרחים "יגיעו" לשוק העבודה באמצעות המחשב הביתי והחיבור לרשת.

בתי החולים והמרפאות הצבאיות יעניקו בדיקה מיוחדת למי שחושד כי לקה בשפעת, זאת על פי מודל שנוסה כבר בשנה שעברה וזכה לתקצוב מיוחד מהנשיא.

ד"ר אנתוני פאוסי, ראש המכון הלאומי למחלות מדבקות, אמר בשבוע שעבר בראיון לסוכנות אי.פי, כי טרם נקבעה המדיניות לשאלה את מי יש לפנות קודם: אלה שצפויים יותר להפיץ את המגפה, או אלה שבדרך כלל נהוג לפנותם קודם - זקנים, ילדים וחולים כרוניים.

פרטים ראשונים מהתכנית, שכבר פורסמו שלשום (א') ב"וושינגטון פוסט", זכו לאישור מגורמים רשמיים בבית הלבן.