בתו של ורטהיימר עתרה לביטול הקמת מתקן התפלה בארסוף בחלקה הגובלת בשטחה

לטענת הוועד המקומי, רק לאחר שהושקעו 1.35 מיליון שקל, החליטה העותרת להתנגד להקמתו

הוועד המקומי של היישוב ארסוף, הסמוך לשפיים, והוועדה המקומית לתכנון ובנייה חוף השרון, הגיעו להסכמה עם חברת היישוב רות ורטהיימר, שלפיה הסעד המבוקש בעתירתה התקבל ללא צו להוצאות. ורטהיימר עתרה לבית המשפט להורות על ביטול היתר הבנייה להקמת מתקן התפלה בחלקה הגובלת בחלקה שבבעלותה.

לטענת ורטהיימר, היא רכשה תמורת מיליוני דולרים את הזכויות בחלקה, המצויה על צוק הצופה לים, בכוונה לבנות את ביתה החדש. בניגוד להוראות התב"ע ולעמדתה של הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, הוציאה הוועדה המקומית לוועד המקומי ארסוף היתר בנייה להקמת מתקן התפלה בחלקה הציבורית הגובלת בחלקה שבבעלותה.

לדבריה, באמצעות עו"ד רם שמגר, הקמת מתקן התפלה בתוך יישוב היא מהלך חסר תקדים, במיוחד ביישוב דוגמת ארסוף השם דגש יתר על איכות חיים ואשר תושביו השקיעו סכומי עתק לצורך השגת איכות חיים ייחודית.

בתגובה לעתירה טען הוועד המקומי כי עד היום נבנו ביישוב 40 בתים בלבד מתוך 150 המותרים לבנייה, ובמשך שנים רבות אספקת המים נעשית מקיבוץ שפיים במחיר גבוה מאוד של 4.36 שקל לקוב מים. לשם השוואה, מקורות גובה כ-1.80 שקל לקוב מים. באמצעות בניית מתקן ההתפלה ביקש הוועד המקומי לנתק את תלותו מקיבוץ שפיים.

לטענת הוועד המקומי, מתקן ההתפלה אושר בידי כל הרשויות המוסמכות, ורק לאחר שהושקעו בו כ-1.35 מיליון שקל החליטה העותרת, שהיתה בעבר חברת ועד, להתנגד עקרונית להקמת המתקן.

הוועדה המקומית טענה בתגובתה כי משנקבע בתוכנית כי במגרש הציבורי יוקם מגדל למי שתייה, הרי הכוונה היתה להקמת כל מתקן הנדסי לאספקת מים ליישוב כולל גם מתקן התפלה. (עת"מ 1805/03).