ביהמ"ש דחה בקשה לצו ביניים נגד מכירת קרקע בעין-כרם

עניינו של ההסכם הוא רכישת מקרקעין בשטח של 60 דונם ממרכז משען סמוך לעין-כרם בירושלים

בית המשפט המחוזי בת"א דחה בקשה למתן צו ביניים נגד מימוש הסכם המכר שנחתם לפני שלושה שבועות בין מרכז משען לבין חברות מעלות עין-כרם והחברה לפיתוח עין-כרם.

עניינו של ההסכם הוא רכישת מקרקעין בשטח של 60 דונם ממרכז משען סמוך לעין-כרם בירושלים. לשם כך פנתה מרכז משען אל נכסי ההסתדרות (נדל"ן), חברה-בת של ההסתדרות העוסקת במכירת נכסי ההסתדרות, כדי שתמכור את המקרקעין תמורת עמלה בסך 1% משווי המכירה.

המבקשות צו, חברות יבולים נכסי ש.שרון, פלגי טל ונופי עין-כרם, הגישו הצעה על סך 9 מיליון דולר, ואילו המשיבות הגישו הצעה בסך של 12.9 מיליון דולר, שהיתה גבוהה מהערכת השמאי (160-180 אלף דולר לדונם).

בסופו של המו"מ הסכימו המשיבות למכור את המקרקעין ב-14.2 מיליון דולר, בתוספת עמלה של 142 אלף דולר, לנכסי ההסתדרות. משלא קיבלו המשיבות הודעה בקשר להצעתן, הן הציעו להגדיל את התמורה לסך של 14.5 מיליון דולר, ולא השלימו עם החלטת נכסי ההסתדרות ומשען להתקשר עם הרוכשות בהסכם לרכישת המקרקעין וביקשו צו זמני נגד מימוש העיסקה. זאת, בטענה לפגמים בהליך מכירת המקרקעין.

אולם השופט יהודה זפט דחה את הבקשה וקבע, כי היה על המשיבות לעלות את טענותיהן קודם להגשת הצעתן לרכישת המקרקעין. משלא עשו כן, ובחרו להגיש הצעה לרכישת המקרקעין, הן מנועות מלהעלות טענות אלה כעת, לאחר שהתברר להן, כי הצעתן המקורית הנמוכה לא התקבלה.

המבקשות חויבו לשלם לכל אחת מארבע המשיבות שיוצגו ע"י עו"ד עופר צור ממשרד גורניצקי הוצאות בסך 50 אלף שקל. (ה"פ 242/06).