פרטיגיימינג סבלה מירידות שערים ביום המסחר למרות תוצאות כספיות טובות

הסיבה לירידות נובעת מקידום חוק שכמה פוליטיקאים בארה"ב מקדמים להחרמת האתר

פרטיגיימינג(PRTY.L), מפעילת האתר הפוקר המקוון הגדול בעולם, פרסמה היום (ג') את תוצאותיה הכספיות. החברה אמרה כי רשמה מספר שיא של שחקני פוקר ברבעון הראשון של השנה אשר עזרו לה להגדיל את הכנסותיה ב-54% ולהביס את תחזיות האנליסטים.

אך המניה ירדה במסחר בלונדון ב-4% לאחר שכמה פוליטיקאים בארה"ב מניעים מהלך אשר יחסום את האתר הפופאלרי ובכך יקטין את החשיפה למהמרים מארה"ב.

החברה מסרה כי המשחק, בלאקג'אק, עזר בהקפצת הכנסותיה ל-342.6 מיליון דולר ברבעון מ-222.6 מיליון דולר ברבעון הקודם. אנליסטים בעקבות התוצאות יהיו מחוייבים לעדכן המלצותיהם למעלה.

יחד עם זאת, עיקר הכנסותיה של מפעילת אתר ההימורים מגיע מארה"ב - כ-78% מסך ההכנסות. מכיוון שכך, ובשילוב עם קידום חוק בקונגרס אשר יחרים את האתר של החברה עשויה החברה לסבול מירידה דראסטית בהכנסות.

מנכ"ל החברה, אמר כי הוא מקווה כי הכנסות החברה יתחלקו 50:50 בין ארה"ב לבין שאר העולם. אנליסטים של מורגן סטנלי אמרו היום בעניין זה, "שאף כי הם לא צופים שהחוק יעבור, הם עדיין נשארים מודאגים במידה מסויימת".

פארטי-גיימינג הודיעה בסוף פברואר כי ריצ'רד סגל, מנכ"ל החברה, עוזב את תפקידו "בהסכמה הדדית" עם החברה. הרקע לעזיבתו של ריצ'רד סגל, כנראה, הוא הניהול הכושל שלו סביב מערכת היחסים עם אמפייר-אונליין, שאותה ייסד נועם לניר.

הסיבה העיקרית ל"התפטרותו" היא התנהלותו הכושלת בניסיון של החברה לרכוש את החברה הישראלית במלואה. פארטיגיימינג, הנסחרת לפי שווי של כ-9.1 מיליארד דולר, נאלצה בפברואר להוציא מקופתה 250 מיליון דולר על מנת לרכוש את פעילותה המשותפת עם אמפייר-אונליין (פעילות האתר-הלבן). פארטי, נזכיר, ניסתה לרכוש את אמפייר-אונליין כולה לפי שווי של כ-300 מיליון דולר.

מיץ' גרבר הוא המנכ"ל שיחליף את ריצ'רד סגל והוא ידוע גם כחברו הטוב של נועם לניר.