תאונת שרשרת קטלנית בכביש 443: 2 בני אדם נהרגו ו-29 נפצעו, בהם 3 בינוני, בהתנגשות בין משאית, אוטובוס ו-3 כלי רכב פרטיים

מחקירת המשטרה עולה כי נהג המשאית איבד את השליטה על רכבו, ופגע בצידה השמאלי של מכונית פרטית, שסטתה לכיוון מעקה הבטיחות - ונמחצה

תאונת שרשרת קטלנית בכביש 443: 2 בני אדם נהרגו ו-29 נפצעו, בהם 3 בינוני, בהתנגשות בין משאית, אוטובוס ו-3 כלי רכב פרטיים, בין מודיעין לגבעת זאב, סמוך לתחנת הדלק "דור אנרגיה". צוותים של מגן דוד אדום פינו את הפצועים לבתי החולים בירושלים ול"אסף הרופא". קטע הכביש נסגר לתנועה בשני הכיוונים.

מחקירת המשטרה עולה כי נהג המשאית איבד את השליטה על רכבו, ופגע בצידה השמאלי של מכונית פרטית, שסטתה לכיוון מעקה הבטיחות - ונמחצה. אוטובוס ושני כלי רכב שהגיעו מאחור, לא הספיקו לבלום והתנגשו במשאית וברכב הפרטי. כתוצאה מכך נהרגו נהג המשאית ואדם נוסף.

עד ראייה שהיה באזור בזמן התאונה תיאר את שאירע: "בנתיב שיורד מבית חורון למודיעין, משאית זבל פגעה בשני רכבים פרטיים. אחד מהם היא מעכה, את השני היא העיפה. מאחורי המשאית זבל היה אוטובוס שכנראה לא שמר מרחק והתנגש בה".

בתאונה נוספת שאירעה הערב ברחובות, בין אוטובוס לרכב פרטי, נפצעו קל 11 בני אדם. המכונית הדרדרה - והנהג נדרס למוות. מוקדם יותר היום אירעה תאונה טראגית ביישוב שלומי שבגליל: תושב נהריה בן 67 הגיע למקום עם מכוניתו מסוג "אופל אסקונה", והחנה אותה ברחוב תלול. בשל בלם היד המקולקל, הוא הפנה את הגלגלים כלפי המדרכה, אך ככל הנראה זה לא עזר והרכב החל להדרדר. הנהג נכנס למכונית וניסה בכל דרך לעצור את ההדרדרות. עם זאת, מסיבה שאינה ברורה עדיין, הנהג נמשך החוצה ונדרס למוות על ידי רכבו.

"כשירדנו מהרכב זיהינו אדם מבוגר שוכב על הכביש עם סימנים של חבלות מרובות בפלג הגוף העליון שלו", סיפר אחד הפראמדיקים שהגיעו למקום: "לצערי מה שנותר לנו זה לקבוע את מותו". ביתר תאונות הדרכים שאירעו היום ברחבי הארץ נפצעו 120 בני אדם - כך נמסר ממגן דוד אדום.

מתחילת שנת 2006 נהרגו בכבישי הארץ 130 בני אדם.