פרופ' אוריאל רייכמן הודיע לאולמרט על פרישתו מהפוליטיקה

לאורך השבועות שקדמו לבחירות, שב והבהיר רייכמן כי אם לא ימונה לשר חינוך, ישוב לתפקידו כנשיא המרכז הבינתחומי בהרצליה

חבר הכנסת מ"קדימה", פרופ' אוריאל רייכמן, החליט לפרוש מהחיים הפוליטיים, לאחר שראש הממשלה בפועל, אהוד אולמרט, לא מימש את ההבטחה להעניק לרייכמן את תיק החינוך. רייכמן הודיע על כך לאולמרט לאחר שביטל את שנועדה להתקיים ביניהם הבוקר.

לאורך השבועות שקדמו לבחירות, שב והבהיר רייכמן כי אם לא ימונה לשר חינוך, ישוב לתפקידו כנשיא המרכז הבינתחומי בהרצליה. "באתי לעשות תפקיד מסויים על פי בקשתו של אריאל שרון, ואני מאמין שההבטחה תתקיים", אמר אז בראיון לגלי צה"ל, "מדובר במקרה יחיד בו ניתנה הבטחה פומבית על כך שאני אכהן בתפקיד. העתיד טמון בחינוך".

הבוקר נועד אולמרט עם שר הבטחון היוצא, שאול מופז, וביקש ממנו לכהן כשר בממשלה החדשה שתוקם, ולשמש כחבר בקבינט המדיני-בטחוני.

המתח במפלגות גובר בנושא חלוקת התיקים

בתוך כך, גובר המתח הפנימי בשתי המפלגות, לקראת ההחלטה על זהות השרים בממשלה. השר מאיר שטרית, שזועם על הכוונה למנות את אברהם הירשזון לתפקיד שר האוצר, טרם החליט אם יבקש תפקיד אחר בממשלה, או יעדיף לכהן כיושב ראש הכנסת. בכירים ב"קדימה" מעריכים כי אולמרט עשוי לראות בשטרית את מועמדו לתפקיד היושב ראש.

גם בעבודה ישנה מתיחות בקרב השרים המיועדים, חברי הכנסת בנימין בן-אליעזר, אופיר פינס ויצחק הרצוג, בשל העובדה שאחד מהם ייאלץ לשמש שר בלי תיק.