אירופה ננעלה בירידות על רקע קריאת ה-G7 לסין להאיץ גמישות בשער החליפין של היואן

דויטשה טלקום זינקה 3.7% לאחר שבנק KfW הגרמני מכר 4.5% מאחזקותיו ב-DT לבלקסטון האמריקנית

בורסות אירופה ננעלו הערב (ב') בירידות על רקע הסנטימנט השלילי בו התנהלה פתיחת המסחר בוול סטריט. ה-DAX30 הגרמני נפל 0.3% לרמה של 6,079 נק', ה-CAC-40 הצרפתי איבד 0.6% לרמה של 5,221 נק', גם ה-FTSE100 הבריטי נחלש 0.6% וננעל על רמה של 6,098 נק'.

את הירידות הובילו היצואניות הגדולות דוגמת דיימלר קרייזלר (DCX) וחברות טכנולוגיה כמו פיליפס (PHG), וזאת על רקע התחזקות האירו אשר נגע ברמת שיא של 1.2409 דולר.

הדולר נפל מוקדם יותר היום (ב') לשפל תלת-חודשי מול היאן היפאני ולשפל של שבעה חודשים מול האירו, לאחר שהמדינות המתועשות האיצו בסין לאפשר יותר גמישות בשער החליפין של היואן.

סקטור הטלקומוניקציה הפגין עוצמה - דויטשה טלקום (DT) זינקה 3.7% לאחר שבנק KFW, הסכים למכור 4.5% אחוז ממניות DT לחברת ההשקעות האמריקנית בלקסטון תמורת 3.3 מיליארד דולר. עתה אחזקות KFW ב-DT עומדות על 17.3%.

תאומתה הצרפתית של DT, פרנס טלקום (FTE) עלתה 1.1% ואילו בריטיש טלקום (BT) הוסיפה 2.1%.

בתוך כך הודיעה BT כי היא דוחה פרסום מחקר באשר לגרעון האקטוארי בקרנות הפנסיה שלה, אך מסרה כי הממשלה הבריטית תבטיח כ-75% מגרעונותיה הכבדים (הנאמדים במספר מיליארדי ליש"ט).

באיטליה Autostrade ננעלה בעליה של 2.9% לאחר הסכמה להחלפת מניותיה עם מניות חברת התשתיות הספרדית, אברטיס (ES). אברטיס עלתה 1.7%. המיזוג יצור את חברת תפעול התשתיות והכבישים הגדולה באירופה, עם הכנסות שנתיות של כ-6 מיליארד אירו.

יצרנית התרופות השוויצרית, נוברטיס (NVS) פירסמה היום דו"חות רבעוניים חיוביים. המניה איבדה היום 1.4%, במהלך 2006 הוסיפה המניה 5%. (להרחבה).

סאאב השוודית (SE) טיפסה מעל 3% לאחר שדיווחה כי הרווח ברבעון הראשון גדל ב-85% ל-57 מיליון דולר.

רולס רויס (RR) התחזקה 1% לאחר שהודיעה כי זכתה בעיסקה לאספקת מנועים ל-Kingfisher Airlines.