הונדה דוהרת על הצלחת סיוויק בארה"ב: יעד ההכנסות השנה - 92 מיליארד דולר

הונדה, טויוטה וניסאן משיקות דגמים חדשים בארה"ב, שנתח השוק שלהן בה עלה לשיא של 32.2%

יצרנית הרכב השלישית בגודלה ביפאן, הונדה, צפתה היום (ד') עליה של 7% במכירות בשנה הכספים הנוכחית, שתסתיים ב-31 במארס 2007, הודות לגידול בביקוש לדגמי סיוויק ופיט בארה"ב.

היום (ד') העריכה החברה שבשנת הכספים הנוכחית יגדלו המכירות ל-10.6 טריליון יאן (92 מיליארד דולר). מכירות הרכב יגיעו ל-2.72 מיליון יחידות, ומכירות האופנועים יעלו ב-5.5% ויסתכמו ב-10.8 מיליון יחידות.

נשיא הונדה, טקאו פוקוי, מאמין שהביקוש למכוניות קטנות יגדל עקב האמרת מחיר הבנזין. להערכתו, יעדיפו הצרכנים מכוניות קטנות וחסכוניות בדלק על פני רכבי הארבע-על-ארבע והטנדרים של ג'נרל מוטורס, יצרנית הרכב הגדולה בארה"ב ובעולם כולו.

יצרניות הרכב היפאניות הונדה, ניסאן וטויוטה ישיקו השנה בארה"ב 19 דגמים חדשים או מחודשים - מספר שיא.

היום (ד') העריכה הונדה שבשנת הכספים הנוכחית יירד הרווח הנקי ב-8% ל-550 מיליארד יאן (כ-5 מיליארד דולר). בשנת הכספים הקודמת, שהסתיימה ב-31 במארס 2006, רשמה החברה רווח חד-פעמי בסך 128 מיליארד יאן כתוצאה מהעברת חלק מחבויות הפנסיה שלה לממשלת יפאן. בניכוי סעיף חד-פעמי זה, היה הרווח בשנת הכספים הנוכחית גדל ב-7%.

בניכוי הרווח החד-פעמי בשנת הכספים הקודמת, היה הרווח התפעולי בשנת הכספים הנוכחית עולה ב-2.6% ל-750 מיליארד יאן (6.9 מיליארד דולר), והרווח השוטף היה קופץ ב-8.6% ל-735 מיליארד יאן.

ברבעון הפיסקלי הרביעי (ינואר-מארס) גדל הרווח הנקי ביותר מ-100% לעומת ינואר-מארס 2005, והסתכם ב-220 מיליארד יאן, הודות לרווח החד-פעמי כתוצאה מהעברת חבויות הפנסיה.

הונדה, טויוטה וניסאן משיקות דגמים חדשים בארה"ב, לאחר שאשתקד הגדילו את נתח השוק שלהן בארה"ב, שוק הרכב הגדול בעולם ב-1.7% לשיא של 32.2%. דגמים חדשים אלה יקשו על יצרניות הרכב האמריקניות ג'נרל מוטורס, פורד ויחידת קרייזלר של יצרנית הרכב הגרמנית-אמריקנית דיימלר-קרייזלר, להשיב לעצמן את נתח השוק שלהן, שהתכוווץ אשתקד ב-2.9% ל-55.2%.