נשיא הקבלנים אהרון כהן הודח מתפקידו

באסיפה שקיימו היום ראשי האירגונים השונים הוחלט פה אחד להדיח את הנשיא המכהן

באסיפה שקיימו היום ראשי האירגונים השונים הוחלט פה אחד להדיח את הנשיא המכהן, אהרון כהן, ולהסיר ממנו את כל סמכויותיו. כמו כן, החליטו ראשי האירגונים השונים למנות את אברהם ליבר וסגן הנשיא משה רפלוביץ' כמחליפיו של אהרון בתפקיד הנשיא.

אברהם ליבר ומשה רפלוביץ' יובילו את ההתאחדות עד לבחירות המתוכננות בחודש דצמבר השנה (ייתכן שבשל האירועים האחרונים, הבחירות יוקדמו לחודש מאי). ליבר המכהן כיו"ר החטיבה הקבלנים החוזיים בהתאחדות, נחשב לאחד הדמויות הבולטות בה. רפלוביץ' שימש בעבר יו"ר ארגון הקבלנים בת"א ופועל כיום כיו"ר חטיבת הבונים בהתאחדות. מנכ"ל ההתאחדות יהודה שגב, ימשיך לכהן בתפקידו ויפעל למען קידום ענף הנדל"ן בישראל.

הרקע להצבעת אי-האמון שפורסמה לראשונה ב"גלובס", היתה הטחת האשמות חמורות בנשיא ההתאחדות מצד ראשי הארגונים. לטענתם, כהן סיכם עם חברת נשר על עליית מחירי המלט החל מחודש יולי ושוב ללא כל התייעצות עם שאר החברים בהתאחדות, ובראשם יו"ר ועדת משאבים בהתאחדות, צחי לנדאו.

עוד נטען, כי כהן תרם 50 אלף שקל לצורך מימון אמבולנס באירוע שאירגן ארגון הקבלנים בפ"ת, וזאת ללא כל אישור והתייעצות עם גורמים בהתאחדות. כמו כן, טענו ראשי הארגונים, כהן מינה את מקורבו של נציג ההסתדרות בקרן לעידוד ענף הבנייה, סמי כהן, לתפקיד מתאם וועדות בהתאחדות וזאת שוב ללא כל התייעצות וקבלת האישורים הנדרשים לכך.