היקף הרכישות של חברת חשמל מהתעשייה המקומית ירד אשתקד בכ-12% ל-239 מיליון דולר

בהתאחדות התעשיינים מעריכים כי ב-2006 יגדל הרכש של חברת חשמל מהתעשייה הישראלית בכ-10%-15% לכ-275 מיליון דולר

בקרב התעשיינים נרשמת דאגה ממגמת הצמצום בהיקף הרכישות של חברת החשמל מהתעשייה המקומית. כך מסר היום (א') יוסי אשכנזי, יו"ר פורום דור ההמשך בהתאחדות התעשיינים, מנכ"ל ובעלים של חברת דאקרים.

בשנת 2005 חלה ירידה של כ-12% בהזמנות של חברת החשמל מהתעשייה המקומית לעומת השנה שקדמה לה והן הסתכמו ל-239 מיליון דולר.

אשכנזי טוען, כי כדי לספק פתרון חלקי לבעיה זו, פועלת התאחדות התעשיינים בשיתוף עם האגף לאספקה ואחסנה של חברת החשמל בראשותו של דוד ניצן, מנהל האגף, וסגנו, אדם פלטקביץ, במטרה להעביר יותר ויותר עבודות מיבוא לתעשייה הישראלית.

לדברי אשכנזי, ב-2005 נערכו מפגשים של כ-100 תעשיינים במחסני חברת החשמל בחדרה, ולהערכתו, כתוצאה מהם הועברו הזמנות בהיקף של 10 מיליון שקל מיבוא ליצור מקומי והכל במחירים תחרותיים.

עוד מציין אשכנזי, כי השידוך בין חברת החשמל ודרישותיה המיוחדות לבין המפעלים, נעשה באמצעות מרכז הזדמנויות עסקיות של איגוד תעשיות המתכת, החשמל והתשתית בהתאחדות התעשיינים. במסגרת זו, הועברו אשתקד, בין השאר, הזמנות של חברת חשמל לחלקים יצוקים, שיובאו עד אז מאירופה, לייצור בחברת אורדן יציקות בנתניה ובחברת יציקות המפרץ.

אשכנזי מעריך עוד, כי פתיחת מחסני היבוא של חברת חשמל לתעשיינים מקומיים תשלש השנה את היקף הרכש של זו הראשונה מהתעשייה הישראלית, לכ-30 מיליון שקל, בעיקר בכל הנוגע לעבודות בתחום היציקות, הציפויים, מוצרי פלסטיקה, עבודות בעיבוד שבבי ועוד.

בהתאחדות התעשיינים מעריכים בנוסף, כי בעקבות פעילות משותפת עם חברת החשמל, ובעקבות נתוני הרבעון הראשון של 2006, המצביעים על כך כי חברת החשמל רכשה מהתעשייה המקומית בהיקף של כ-73 מיליון דולר, יגדל בשנת 2006 הרכש של חברת חשמל מהתעשייה הישראלית בכ-10%-15% ויסתכם לכ-275 מיליון דולר.