משרד מבקר המדינה יעבור למבנה ביהמ"ש המחוזי הישן בחיפה

מבנה ביהמ"ש, המוכרז כמבנה לשימור, ישופץ בהשקעה של 28 מיליון שקל

במשרד מבקר המדינה התקבלה באחרונה החלטה להעביר את משרדי המבקר בחיפה למבנה בית המשפט המחוזי הישן בחיפה, שישופץ בהשקעה של 28 מיליון שקל. כזכור, מבקר המדינה, השופט מיכה לינדנשטראוס כיהן טרם מינויו לתפקיד המבקר כנשיא בית המשפט המחוזי בחיפה.

לפני כשלוש שנים עברו בתי המשפט בחיפה למבנה חדש שנבנה עבורם בקרית הממשלה. מאז פונה הנכס, המיועד לשימור, פרסם מינהל הדיור הממשלתי שני מכרזים להחכרתו למשך 99 שנה. סכומי המינימום במכרזים היו 3.9 ו-4.5 מיליון שקל בהתאמה.

עיריית חיפה התכוונה להקים במקום את הספריה העירונית, אולם תוכנית זו לא עמדה במבחן המציאות עקב הצורך בשיפוץ פנימי יסודי, שספק אם היה עומד בדרישות השימור.

בנובמבר האחרון הגיע משרד מבקר המדינה להסכמה עם מינהל הדיור הממשלתי על חכירת המבנים לפי אומדן שנקבע על-ידי השמאי הממשלתי. ההסכם כולל גם את מבנה ה"מחוזי הקטן", הנמצא מצידו השני של הכביש, ואמור לשמש את עובדי נציבות תלונות הציבור.

שמואל יואל, סמנכ"ל במשרד מבקר המדינה, אישר הפרטים. לדבריו, משרדי המבקר הנוכחיים בחיפה ממוקמים במבנה ישן שאינו מתאים לייעודו וחסרות בו תשתיות הדרושות לעבודה השוטפת. לדבריו, לאחר שבוצעה עבודת שטח הגיעו במשרד המבקר למסקנה שעל מנת לשקם את המשרדים נדרשת השקעה כספית גדולה. "משהוחלט להעביר את המשרדים למבנה חדש, בוצעה עם מינהל הדיור הממשלתי בדיקת היתכנות, והוחלט להתאים את מבנה בתי המשפט. בעבר תקצבה ועדת הכספים של הכנסת 28 מיליון שקל לצורך העברת משרדי המבקר בחיפה, אולם אנחנו מאמינים שהפרויקט יסתיים בהשקעה כספית נמוכה בהרבה".

על-פי ההערכות יסתיים השיפוץ בסוף שנת 2008.