היקף הרכישות בכרטיסי אשראי גדל ברבעון הראשון של 2006 ב-10.8%

העלייה הגבוהה ביותר בהיקף הרכישות בכרטיסי אשראי ברבעון הראשון נרשמה בתשלומי מיסים לממשלה ולרשויות המקומיות, בשיעור של 29% בחישוב שנתי

נמשך הגידול המהיר בצריכה הפרטית על רקע הצמיחה הגבוהה והעלייה ברמת החיים. היקף הרכישות בכרטיסי אשראי על ידי יחידים ומשקי בית גדל ברבעון הראשון של שנת 2006 ינואר-מארס בקצב שנתי של 10.8%, לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ולאחר עלייה של 8.8% בכל שנת 2005. כך פרסמה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. העלייה הגבוהה ביותר בהיקף הרכישות בכרטיסי אשראי ברבעון הראשון נרשמה בתשלומי מיסים לממשלה ולרשויות המקומיות, בשיעור של 29% בחישוב שנתי.

היקף הרכישות של רהיטים בכרטיסי אשראי עלה ב-22.6% בחישוב שנתי. כן דווח על עלייה בהיקף השימוש בכרטיסי אשראי בשיעור של 18.9% במוצרי תעשייה ושל 17.4% בתחום השירותים. היקף הרכישות של מוצרי מזון ומשקאות דרך כרטיסי האשראי עלה בשיעור מתון יחסית של 6.3%. מנגד דווח על שימוש נמוך מאוד בכרטיסי אשראי ברכישות דלק, חשמל וגז, בשיעור של 1.8% בלבד.

בשירותי תחבורה כולל רכישת לרכב חדשים, היקף הרכישות בכרטיסי אשראי ירד ברבעון הראשון השנה בשיעור שנתי של 2.3% לעומת הרבעון המקביל ב-2005.