בריטיש סקיי של רופרט מרדוק הגדילה רווחיה בסיוע העלאת תעריפי המנוי

קצב גיוס המנויים ברבעון הפיסקלי השלישי של השנה ירד ל-40 אלף - נמוך מהתחזיות המוקדמות * ההכנסה הממוצעת ללקוח עלתה ל-392 פאונד

בריטיש סקיי, רשת השידור בלווין שבשליטת איל ההון רופרט מרדוק, דיווחה היום כי רווחיה ברבעון הפיסקלי השלישי של השנה צמחו ב-7.9% בעיקר הודות לעליית תעריפי המנוי לעומת אשתקד.

הרווח הנקי של רשת השידור בשלושת החודשים שהסתיימו ב-31 במארס, הסתכם ב-151 מיליון פאונד, או 8.3 פני למניה, בהשוואה לרווח של 140 מיליון פאונד, או 7.3 פני למניה בתקופה המקבילה אשתקד.

הכנסות הרשת צמחו ב-11% והסתכמו ב-1.06 מיליארד פאונד.

ג'יימס מרדוק, מנכ"ל בריטיש סקיי ובנו של רופרט, מסר עם פרסום הדוחות, כי "עסקי הרשת טובים ומשקפים את תוכנית העבודה שלנו לחברה ב-2006".

בריטיש סקיי העלתה את מרבית תעריפי המנוי בספטמבר האחרון וכן העלתה את מחירי המנוי למשתמשים בשירותי ההקלטה +Sky.

הרשת המבוססת באנגליה דיווחה כי רשומים בה 8.1 מיליון מנויים והם מעריכים כי שידור ה-HD שנכנס לרשת ושירותי פס רחב חדשים שיושקו בקיץ הקרוב יגדילו את בסיס הלקוחות ל-10 מיליון עד 2010.

הרווח הנקי היה צפוי לעלות ל-159 מיליון פאונד על הכנסות של 1.12 מיליארד פאונד, על פי ממוצע תחזיות האנליסטים בשוק. רישום מנויים חדשים היה צפוי לעמוד על 48,600 במהלך שלושת החודשים המדווחים.

מניות החברה רושמות ירידה של 1.8% במסחר בבורסת לונדון, בה הן רשומות.

בריטיש סקיי הצליחה לגייס 40 אלף מנויים חדשים במהלך הרבעון השלישי של השנה, בהשוואה ל-95 אלף מנויים שגייסה בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הנטישה עמד על 11.4%, לעומת שיעור של 10.6% ברבעון הקודם.

"שיעור הנטישה השנתי יעמוד על כ-11% ובמהלך הרבעון הרביעי צפויים להצטרף לחברה כ-60 אלף מנויים חדשים", העריכו בבריטיש סקיי.

ההכנסה הממוצעת ללקוח הסתכמה ב-392 פאונד ברבעון השלישי, גידול של 10 פאונד למנוי בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

במהלך הרבעון השלישי הצטרפו לחברה 149 אלף משקי בית לשירותי ההקלטה באמצעות מכשיר ה-+Sky, בעזרתם עלה שיעור המשתמשים בשירותי ההקלטה ל-18% מכלל לקוחות חברה.

בריטיש סקיי זכתה בשבוע שעבר במחצית מזכויות השידור של ליגת הפרמיירשיפ האנגלית לתקופה של 3 שנים, החל מ-2007.