מתווך עסקת האי במרינה בהרצליה תובע 1.8 מ' ש' דמי תיווך ממוזי ורטהיים ונתן קירש

"מזה תקופה ארוכה, בכוונת השותפים היה לממש את בעלותם במקרקעין על דרך של עסקת קומבינציה, דבר שלא עלה בידם"

איש העסקים אבי קוטליצקי תובע דמי תיווך בסך 1.8 מיליון שקל ממוזי ורטהיים, בעל השליטה ב"קוקה קולה", ומהמיליארדר הדרום-אפריקאי נתן קירש, דירקטור ובעל מניות בחברת "מירה מאג" (המחזיקה גם במניות חברת "מגל"), בגין עסקת האי מול חופי הרצליה.

קוטליצקי, נכה צה"ל מהרצליה, מוכר יותר כמי שמנהל את חוות "דרך ארץ" לגידול בעלי חיים, בגבול בין הרצליה לכפר שמריהו, סמוך למסילת הרכבת. מדובר בשטח שרכש יולי עופר משלום גניש בתחילת שנות ה-80. עופר מסר לקוטליצקי את הזכויות לפיתוח החווה ולניהול עסקיה.

התביעה שהגיש קוטליצקי לבית משפט השלום בהרצליה, באמצעות עו"ד אבירם מזיוב, נוגעת לשטח האי שבמרינה בהרצליה פיתוח, המיועד לבניית 336 דירות. לטענתו, המיליארדר הדרום אפריקאי, נתן קירש, החזיק ברוב שטחי המרינה בהרצליה, עד שמכר אותם ב-1991, עם פרוץ מלחמת המפרץ.

את האי במרינה, בו החזיק בשותפות עם האחים עופר ועם אחת החברות שבשליטת מוזי ורטהיים, קירש לא מכר. "מזה תקופה ארוכה" טוען קוטליצקי, "בכוונת השותפים היה לממש את בעלותם במקרקעין על דרך של עסקת קומבינציה, דבר שלא עלה בידם".

עד שהוא נכנס לתמונה, והציע לשלושה שימצא עבורם רוכש למקרקעין בעסקת מזומן, תמורת דמי תיווך של 1% מהעסקה. לדבריו, מאמציו נשאו פרי בינואר השנה, ו"לאחר קשיים מרובים ומו"מ ארוך וממושך", נמכר חלק מהאי לחברת צמרות המרינה, שבשליטת יזם הנדל"ן רוני יצחקי, תמורת 48 מיליון דולר.

עו"ד מזיוב טוען בתביעה, כי מדובר בתמורה הגבוהה בהרבה מציפיותיהם של השותפים לקבל עבור האי. יש לציין, כי קבוצת קנדה-ישראל ואיש הנדל"ן רוני מאנה הציעו בעבר עבור השטח 40 מיליון דולר.

לדברי קוטליצקי, בידיו פרוטוקול של פגישה שנערכה בביתו של יולי עופר, ובה נכח אדם נוסף. לפי הפרוטוקול, עופר שילם לו שליש מדמי התיווך, שהסתכם ב-900 אלף שקל. את יתר הסכום היה אמור לדברי עופר, לקבל משני השותפים האחרים, ורטהיים וקירש.

למרות פניות חוזרות ונשנות לשניים, נטען בתביעה, הם מסרבים לשלם לקוטליצקי את חלקם בדמי התיווך. טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א 1522/06).