חיל האוויר תקף מחנה מחבלים של ארגון "ועדות ההתנגדות העממית" בדרום עזה

(עידכון) - שר הבטחון הנכנס עמיר פרץ אישר הערב את הפעולה * 5 פלסטינים נהרגו * מהבוקר שוגרו לעבר ישראל 6 קסאמים

5 פלסטינים נהרגו בתקיפה של חיל האוויר על מחנה אימונים של ארגון "ועדות ההתנגדות העממית" בדרום העיר עזה. מקורות פלסטינים דיווחו כי המחנה נמצא בסמוך לביתו של אחד מבכירי הארגון, מומטאז דורגמוש, וכי אחיו ושלושה מבני דודיו נהרגו בתקיפה.

מדובר צה"ל נמסר כי 3 הטילים נחתו במקום שעה שבו שהו כ-10 פעילים באימון של הנחת מטענים ושיגור רקטות קסאם. כמו כן נמסר כי לאחרונה הגביר ארגון ועדות ההתנגדות את פעילותו ואף נהנה מתמיכת בכירים בחמאס. בין היתר מיוחס לארגון נסיון הפיגוע במעבר קרני לפני כשבועיים.

את הפעולה אישר הערב שר הבטחון הכנס, עמיר פרץ. יושב ראש העבודה קיים הבוקר התייעצות עם ראשי מערכת הבטחון, במהלכה הוצגה בפניו תקיפת המחנה. ארגון ועדות ההתנגדות הודיע בתגובה לאירוע כי אין בכוונתו לחדול מה"מלחמה בציונים" וכי נקמתו של הארגון "תבוא במהרה".

6 רקטות שוגרו מהבוקר - צה"ל השיב באש תותחים

צה"ל תקף אחר הצהרים באש תותחים לעבר אזורי שיגור רקטות הקסאם בצפון רצועת עזה, לאחר שמהבוקר שוגרו לעבר ישראל 6 רקטות. רקטה אחת נחתה בשעות הצהרים בשטח פתוח בנגב המערבי, שעות מספר לאחר שבמקום קרוב נחתו שתי רקטות נוספות. רקטה נוספת נחתה בתחומי הרשות הפלסטינית ושתי רקטות נוספות נחתו בים.

בכל המקרים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. מספר הרקטות ששוגרו היום לעבר ישראל נחשב לגבוה יחסית לעומת הממוצעים מהשבוע האחרון. מתחילת שנת 2006 נורו לעבר ישראל כ-310 רקטות קסאם.

בעקבות הירי המתמשך מתכוונים תושבי הנגב המערבי לקיים שורה של פעולות מחאה בשבוע הבא. התושבים טוענים כי הממשלה אינה עושה די על מנת להפסיק את הירי. תושבי שדרות בירכו באחרונה את מינויו של תושב העיר עמיר פרץ לתפקיד שר הבטחון, בתקווה שזה יביא להפסקת הירי.