בורסות אירופה ננעלו בעליות על רקע ציפיות לשמירת פער הריביות מול ארה"ב

הפוטסי100 הבריטי הוסיף 0.9% * הקאק40 הצרפתי עלה 1% * הדאקס הגרמני התחזק 1.2%

בורסות אירופה נצבעו היום בירוק וננעלו בעליות שערים על רקע ירידת מחירי הנפט בעולם והעליות שנרשמו בניו-יורק ביום ה' ונתוני שוק העבודה שפורסמו סמוך לסיום המסחר. נתוני התעסוקה מעבר לאוקיינוס מגדילים את התחזיות גם ביבשת האירופית כי העלאות הריבית בארה"ב קרובות לסיום, מה שישמור על פער הריביות בין הכלכלות.

הפוטסי100 הלונדוני הוסיף 0.9% וננעל ברמה של 6,091.7 נק'; הקאק40 הצרפתי התחזק 1% וננעל ברמה של 5,286.4 נק'; הדאקס הגרמני ננעל ברמה של 6,113.3 נק' לאחר שהוסיף במהלך היום כ-1.2% לערכו.

בבריטניה, שמועות על הצעת רכש לבנק המשכנתאות A&L מצד בית השקעות ספרדי משכו את המסחר לעליות. מניית הבנק, השביעי בגודלו במדינה, זינקו 7% בעקבות ההצעה.

מניית וודאפון עלתה 2% לאחר שנמסר כי החברה תמכור אחזקותיה בווריזון העומדות על 45%. על המשא ומתן בין וריזון לוודאפון דווח לפני כחודש.

בגרמניה זינקה מניית פרויזבנסאט.1, של איש העסקים הישראלי חיים סבן ב-4% לאחר דיווחים כי הוא מנהל משא ומתן מתקדם למכירת תחנת הטלוויזיה, מספר חודשים לאחר שעיסקת מכירת התחנה למו"לית אקסל שפרינגר בוטלה.

בצרפת ירדה מניית חברת התרופות סאנופי-אוונטיס ב-1% לאחר שדיווחה על תוצואותיה הכספיות רבעון בהם עלו רווחייה ל-2.17 מיליארד אירו. גם חברת הבנייה וינסי (Vinci) דיווחה היום על תוצאותיה הכספיות לתקופה ובעיקבותיהן הוסיפה 2.2%.