מנכ"ל משרד התחבורה, אריה בר, יעזוב ביחד השר מאיר שטרית את המשרד. בר יצטרף לשטרית ויכהן כמנכ"ל משרד השיכון והבינוי. בר מכהן כמנכ"ל משרד התחבורה מזה כתשעה חודשים. קודם לכן ניהל את חברת נתיבי איילון.
בר כבר כיהן בתחילת שנות ה-90 כמנכ"ל משרד השיכון, לצידו של שר השיכון דאז, אריאל שרון.
גורמים במשרד התחבורה אמרו היום, כי פרישתו של בר היא בעייתית מבחינת משרד התחבורה לאור החשש שהשר הנכנס, שאול מופז, עלול למנות לתפקיד איש צבא ולא איש מקצוע מתוך הענף. לדבריהם, מינויו של איש בטחון ולא איש מקצועי יהיה אסון לתוכניות הרבות שעומדים על שולחנו של משרד התחבורה.
גורם בכיר אמר היום, כי "למופז אין תקופת חסד ואין זמן לאפשר עקומת למידה. ישנם נושאים דחופים שדורשים התנהלות והתייחסות מקצועית. כך למשל, הרפורמה בנמלי הים נמצאת בנקודה קריטית על סף מדרון תלול. ניהול לא נכון עלול לגרום לתוצאות חמורות לרפורמה עד כדי התרסקותה".
משרד התחבורה מנהל כיום תקציבי ענק באמצעות חברות ממשלתיות שנמצאות תחת אחריותו. כך למשל, בהשקעות כבישים ותשתיות מושקעים למעלה מ-50 מיליארד דולר, בין היתר בתוכנית רב שנתית ברכבת, במע"ץ בנמלי ישראל ובפרויקטים בשיתוף הסקטור הפרטי.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.