באי.בי.אי מותירים המלצת ה"קניה" על מכתשים אגן ומורידים מחיר היעד ל-28 שקל

[ לפורום הבורסה בת"א ] הם מעריכים קיטון של 0.4% במכירות וקיטון של 8.8% ברווח הנקי על רקע חולשה יחסית בשוק החקלאי האירופי

באי.בי.אי הותירו היום (א') את המלצת ה"קניה" על מניית מכתשים אגן , תוך הורדת מחיר היעד בשלושה שקלים ל-28 שקל. ביום חמישי הקרוב תפרסם מכתשים את דוחותיה לרבעון הראשון. בבית ההשקעות מעריכים כי ההכנסות יקטנו ב-0.4% ל-515 מיליון דולר, כאשר שיעור הרווח הנקי יפחת ב-8.8% לכ-56 מיליון דולר, זאת בהשוואה לרבעון הראשון אשתקד.

עוד הם מעריכים כי תחול ירידה של 3.2% במרווח הגולמי ל-36.5% ברבעון הראשון (רווח גולמי של כ-188 מיליון דולר) על רקע, בין היתר, כניסה לתחומי הקומודיטיז, היחלשות האירו והעליה במחיר חומרי הגלם בשל האמרת מחירי האנרגיה.

מרבית המכירות ברבעון הראשון מתבצעות באירופה ובאי.בי.אי חוזים קיטון של 6% במכירות שם על רקע החורף המתמשך במערב היבשת שהביא לדחייה בביקושים, היחלשות הדולר מול האירו ורבעון מקביל אשתקד שהיה חזק במיוחד עם צמיחה של כ-15% באירופה.

דרום אמריקה: העונה החקלאית שם יוצרת מכירות מוגברות ברבעונים השלישי והרביעי ולפיכך יש להמתין עוד מספר חודשים בכדי לבחון האם ברזיל החשובה לעולם החקלאי מתאוששת וחוזרת להזרים ביקושים גבוהים מאלו שב-2005, הם מציינים כי הריאל החזק ממשיך להקשות על החקלאים הברזילאים.

נזכיר, כי חברת האגרו-כימיה השביעית בגודלה בעולם תתווסף לפורטפוליו של אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר. (ראו מסגרת).