קמן חתמה על הסכם לרכישת 6.9% ממניותיה תמורת סך כולל של 12 מיליון שקל

בשלהי מרץ החברה מכרה את אחזקותיה הנותרות באי.סי.איי תמורת כ-43 מיליון שקל וברווח של כ-5 מיליון שקל

קמן אחזקות , שבשליטת רוני אלרואי ובניהולו של גיורא עינבר, מאמינה במניותיה: החברה הודיעה היום (א') כי חתמה על הסכם המקנה לה אופציה לרכוש מסמי לוי, לשעבר מנכ"ל מנדלסון, כ-6.9% ממניות החברה לפי מחיר של 11.85 שקל למניה ובסך כולל של 12 מיליון שקל.

מחיר המניה בעסקה גבוה בכ-3% ממחירה הבוקר בבורסה, וזאת לאחר שמחיר המניה טיפס מתחילת השנה בכ-56%.

אופציית הרכש (Call) היא לרכישת אחזקותיו של סמי לוי, לשעבר מנכ"ל חברת מנדלסון, שהפכה לקמן אחזקות עם רכישתה על ידי רוני אלרואי. המניות ניתנו בזמנו ללוי מכוח תפקידו כמנכ"ל מנדלסון.

האופציה ניתנה למימוש במהלך השנה הקרובה, עד ל-26 באפריל שנה הבאה. במקביל, הוענקה ללוי אופציית מכר (Put) למכור את אחזקותיו בחברה במחיר דומה, החל מיום 26 באפריל 2007 (לוי יוכל לממש את האופציה רק בעוד כשנה). אופציית המכר תקפה לתקופה של חודש ימים, החל מהיום.

הנהלתה של קמן מעריכה כי מחיר המניה בבורסה נמוך משוויה הכלכלי של הקבוצה. כמו כן, בהנהלת הקבוצה סבורים, כי הגדלת האחזקות שבשליטתה האפקטיבית עשוי לסייע בעתיד גם בהגדלת הסחירות במניות הקבוצה, במידה והמניות יימכרו במהלך המסחר בבורסה בעתיד.

לאחרונה, קמן הגדילה את אחזקותיה בחברת ישאל , השולטת בניו-פארם, לכ-57% מהון החברה. קמן מימשה אופציה לרכישת אחזקות מבעלי השליטה הקודמים בישאל תמורת כ-20.7 מיליון שקל, לפי מחיר של 15 שקל למניה, וכן רכשה מחוץ לבורסה מניות ישאל בכ-4.7 מיליון שקל לפי מחיר של 10.45 שקל למניה.

בשלהי מרץ, החברה מכרה את אחזקותיה הנותרות באי.סי.איי תמורת כ-43 מיליון שקל וברווח של כ-5 מיליון שקל, וכן רשמה רווח בסך של כ-13 מיליון שקל מהעיסקה למכירת הזכויות בפרוייקט פי גלילות, שנמכרו בעיסקה כוללת שהיקפה עמד על כ-45 מיליון דולר.

קבוצת קמן אחזקות סיימה את שנת 2005 עם הכנסות בסך 684 מיליון שקל ורווח נקי בסך 16.1 מיליון שקל. הונה העצמי של החברה מסתכם ב-121.6 מיליון שקל. החברה הכריזה על מדיניות לחלוקת דיווידנד בשיעור של 30% לפחות מרווחיה, ובפועל חילקה בגין שנת 2005 דיווידנד בסך של 15 מיליון שקל (1 שקל למניה).