אוהד מראני בוועידת האנרגיה: מכירת בז"ן אשדוד תושלם בחודש הבא וזוהי תהיה מכירה חזקה ולוהטת

מראני ציין עוד כי מבנה משק הדלק לאחר ההפרטה יתייצב לכ-2-3 תשלובות אנרגיה כשרק שתיים מהן יחזיקו בבתי הזיקוק

"מכירת בז"ן אשדוד תושלם בחודש הבא וזוהי תהיה מכירה חזקה ולוהטת. בית הזיקוק באשדוד הוא בית זיקוק טוב מאוד התחרות והתמודדות היא מעניינת ואין לי ספק שזוהי עיסקה מוצלחת", כך אמר היום יו"ר בז"ן אוהד מראני בוועידת האנרגיה 2006.

לדברי מראני, "ההליך למכירת בית הזיקוק באשדוד צפוי להיות מושלם בחודש הבא. בתוך מספר ימים יחל הסיבוב השני של חדרי המידע". מראני אמר, כי התהליך כמעט ונגמר. לדבריו: "נותר לנו להשלים מידע ולבחור בזוכה".

מראני דחה את הערכות של מנכ"ל פז, מודי בן ש"ך שטען, כי "צפויה ירידה במרווחי הזיקוק והערכות לגבי שווי בתי הזיקוק צריכה להיעשות בזהירות". מראני הגיב על הדברים ואמר, כי "פז צריכה לבחון מחדש את הערכות שלה, אם על סמך תחזית של ירידות היא מתכוונת להגיש את הצעתה במכרז". לדבריו, אם הדברים נאמרים על מנת להרדים את מתחרותיה, אז הדבר הוא לגיטימי.

מראני ציין עוד, כי מבנה משק הדלק לאחר ההפרטה יתייצב בסופו של דבר ל-2-3 תשלובות אנרגיה בישראל כשרק שתיים מהן יחזיקו בבתי הזיקוק.

גורמים בוועידה אמרו היום, כי השווי הפורמלי של בית הזיקוק מוערך ב-400 מיליון דולר, אך הערכות הן שבשל התחרות הגדולה בעיקר בין חברות הדלק המקומיות, המחיר צפוי להגיע ללמעלה מ-600 מיליון דולר.

יצוין, כי השלמת מכירת בז"ן אשדוד בחודש יוני, נעשית באיחור של כשלושה חודשים וזאת כיוון שעם פרסום המכרז הודיעו בז"ן ורשות החברות על שאיפתן לסיים את ההליך בסוף חודש מארס 2006.