שיבושים בנמל אשדוד על רקע דרישת העובדים לקלוט לעבודה את בני משפחתם

מנכ"ל הנמל, שוקי סגיס, אמר כי הוא רואה בהסתדרות את הגורם האחראי לשקט התעשייתי בנמל לאור התחייבויותיה להימנע משיבושי עבודה בנמל לתקופה של 5 שנים

חברת נמל אשדוד יוצאת במתקפה חזיתית נגד העובדים שלה וטוענת שהם, העובדים, משבשים את העבודה במתקני החברה על מנת לקלוט לעבודה את בני משפחם.

לטענת הנמל, הרקע לשיבושים שבהם נוקטים העובדים בא בעקבות תהליך לקליטת 50 עובדים חדשים על פי מכרז שפורסם לפני כשנה. תהליך קליטת העובדים כולל מבחני מיון בפילת ונעשה על פי אמות מידה של שוויון הזדמנויות כנדרש כחוק. באחרונה הושלמה רשימת העובדים המיועדים להתקבל לעבודה בנמל, לאחר שעמדו בהצלחה בכל הדרישות.

העובדים, מצידם, החלו הבוקר בשיבושי עבודה בנמל בניסיון לכפות על ההנהלה קליטת בני עובדים וקרוביהם בניגוד לנהלים ובניגוד להנחיות רשות החברות הממשלתיות.

כחלק משיבושי העבודה המתקיימים בנמל, ועד עובדי התפעול הפסיק הבוקר את העבודה לצורך אסיפת עובדים בלתי מורשית והורה לעובדים לשבש את חלוקת המים לשתיה בנמל.

הנמל טוען עוד, כי ועד העובדים בנמל ניסה באחרונה במספר הזדמנויות להתערב בהליכי המיון בניסיון לשלוט על תהליך קבלת העובדים, כפי שנעשה בעבר טרם הרפורמה בנמלים. ועד העובדים הודיע להנהלה כי הוא מעוניין במעין זכות וטו על רשימת העובדים המועמדים לקליטה, דבר אשר נדון ונדחה על הסף בעבר בבית הדין האזורי לעבודה. בית הדין קבע שלא נפל כל פגם בתהליך הקליטה, המושלם בימים אלה.

מנכ"ל הנמל, שוקי סגיס, הודיע הבוקר להסתדרות ולוועד העובדים בנמל, כי ההנהלה רואה בחומרה רבה את הפגיעה הפראית והבלתי חוקית בעבודת הנמל ובשירות ללקוחותיו.

סגיס הוסיף, במכתב ששלח ליו"ר ההסתדרות עופר עיני, כי הוא רואה בהסתדרות את הגורם האחראי לשקט התעשייתי בנמל וזאת לאור התחייבויותיה של ההסתדרות במסגרת הסכמי הרפורמה ובכלל זה להימנע משיבושי עבודה בנמל לתקופה של 5 שנים.