פועלים סהר: התמשכות המו"מ בין הרוסים לבין הסינים מעידה על עלייה מתונה שתחול במחיר האשלג, אם בכלל

למרות זאת, פועלים סהר מותיר המלצת "החזק" לכי"ל עם מחיר יעד של 19.2 שקל למניה

פועלים סהר פירסם היום סקירה על חברת כיל בה הוא מותיר את המלצתו על "החזק" עם מחיר יעד של 19.2 שקל. בנק הפועלים טוען בסקירתו כי העלאות המחירים שהתרחשו משנת 2004 צפויים להסתיים בשל היחס המתון יותר בין ההיצע לביקוש.

להערכת פועלים סהר ההתמשכות הבלתי סבירה של המשא ומתן בין יצרני האשלג הרוסים לבין ארגון יבוא האשלג הסיני מעידה על עלייה מתונה שתחול במחיר, אם בכלל. הציפיות בשוק עומדות כיום על מחיר שינוע סביב 20-40 דולר לטון.

בסהר מדגישים, כי התמשכות המשא ומתן מעידה על כל שלסינים כמויות מלאי שמספיקות להם לפחות לעוד מספר חודשים. נזכיר, כי מכירות כיל לשוק הסיני אינן מהותיות אבל על פי הפועלים ההשפעה תבוא מכיוון גידול הביקושים בענף.

פועלים סהר גם מציין את חברת PCS אשר דיווחה על ירידה משמעותית של 1.1 מיליון טון בייצור אשלג ברבעון הראשון של שנת 2006. זאת ועוד, החברה ציינה כי המשלוחים לסין, הודו וברזיל ירדו לרמה של 130 א' טון לעומת 1.18 מיליון טון ברבעון המקביל אשתקד. להערכת בנק הפועלים, תוצאות אלה, של חברת PCS, מאפיינות את כלל הפעילות בענף האשלג.

למרות זאת, בסהר סבורים כי הביקושים לאשלג צפויים להישאר ברמה גבוהה וזאת בשל מספר סיבות: הקשר ההדוק בין שוק הסחורות לשוק הדשנים, הגידול באוכלוסיית העולם ותהליך העיור הגורמים לצימצום בקרקע חקלאית לנפש והגדלת השימוש בדלקים המופקים מהצומח.

ולגבי כיל, סהר מתרשם מהתוצאות הכספיות של שנת 2005 אשר הסתיימה בתוצאות שיא בכל אחד ואחד מסעיפי הדוחות הכספיים. המניה של החברה עלתה מתחילת היום כ-0.47% לרמה של 19.2 שקל למניה, כמחיר הנקוב בהמלצה זו.