"הוויסטה והאופיס 2007 יושקו לקראת סוף השנה"

סטיבן סינופסקי, סגן נשיא במיקרוסופט ומנהל חטיבת אופיס וחלונות, הציג את מערכת ההפעלה החדשה של החברה בפתיחת כנס Tech-Ed באילת " מיקרוסופט נערכת למלחמה בגזרת מנועי החיפוש: "הסיבה להצגת הכלים החדשים בכנס היא בעיקר בגלל התזמון" > שמוליק שלח

זוהי שנת הקסם של מיקרוסופט", כך פתח דני ימין, מנכ"ל מיקרוסופט ישראל, את אירועי Tech-Ed השנתיים. ימין התכוון בדבריו לבצע פרפראזה על אותה שנה בתחילת המאה בה הצליח אלברט איינשטיין לפרסם מספר מאמרים מקצועיים פורצי דרך בתחום הפיסיקה. מיקרוסופט לא מתכננת עדיין לשנות את עולם הפיסיקה, אבל השאיפות של החברה גדולות וימין מתייחס בדבריו לקווי המוצרים החדשים שהחברה עומדת להשיק בתקופה הקרובה.

"החגיגה" השנתית של מיקרוסופט, Tech-Ed באילת, נערכת השנה בסימן מערכת ההפעלה החדשה חלונות ויסטה ומערכת אופיס 2007 שעומדות להיות מושקות לקראת סוף השנה. אירוע המפתח בכנס הנוכחי הוא ללא ספק התצוגה של ויסטה בצירוף אופיס 2007 - הכלים החדשים שימין מתכוון כי יחדשו לגמרי את צורת החשיבה והעבודה של משתמשי מיקרוסופט.

אלא שאחרי יותר מ-5 שנים של עבודה ויסטה עדיין אינה מוכנה והחברה דחתה מספר פעמים את ההשקה המתוכננת. הפעם, כאשר מצדדיה של מיקרוסופט יש מתחרים משמעותיים יחסית (מערכות לינוקס וגוגל לדוגמה) הדרמות מאחורי מערכת ההפעלה החדשה תופסת מקום מרכזי.

מי שהגיע ממיקרוסופט העולמית על מנת להציג כאן את המערכות החדשות הוא סטיבן סינופסקי, סגן נשיא בחברה והאחראי על חטיבת האופיס והחלונות. סינופסקי, שנחשב כמקורב לביל גייטס, קיבל את האחריות על קידום הוויסטה רק לפני כחודש וחצי במקביל להודעה נוספת של החברה על דחייה, השלישית במספר. סינופסקי התחיל את הקריירה במיקרוסופט כעוזר הטכני של ביל גייטס וסייע לו באפיונים הטכניים מאחורי חלונות 95. הפעם מוטלת על סינופסקי משימה יותר חשובה - דחייה נוספת של מערכת ההפעלה מבית חלונות תהיה מכה כואבת למיקרוסופט.

"הכוונה שלנו היא לעמוד בזמנים שקבענו", אומר סינופסקי בראיון לגלובס, "נשיק את מערכת הוויסטה בצירוף לאופיס 2007 בסתיו עבור הלקוחות הארגוניים ובינואר עבור הלקוחות הפרטיים". דבריו של סינופסקי רלוונטיים בעיקר על רקע הערכת חברת הייעוץ גרטנר בשבוע שעבר כי השקת הוויסטה תדחה בתקופה נוספת.

התזמון של התצוגה באילת אינו מקרי. "הסיבה להצגת הכלים החדשים בכנס Tech-ED היא בעיקר בגלל התזמון", מוסיף סינופסקי, "יש לנו התקדמות מעניינת בשתי המערכות (ויסטה ואופיס 2007) ואנחנו רוצים להציג את זה". לדברי המנכ"ל ימין ישנה סיבה נוספת והיא ההתעניינות הגבוהה שיש בישראל למוצרי תוכנה חדשים והתגובות של המשתמשים כאשר הם מקבלים את גרסאות בטא של המערכת.

מה יש בוויסטה שכל כך מרגש לדעת מיקרוסופט? החברה צופה כי המערכת החדשה תהיה הפלטפורמה שתאפשר לארגונים ולמשתמש הסופי לשנות את הדרך בה הם עובדים, מתקשרים וצורכים מידע. הוויסטה היא יותר בטוחה, חזקה, אמינה ונוחה לשימוש. מספר מאפיינים מרכזיים במערכת הם בתחום האבטחה: המערכת תשלוט הרבה יותר טוב במה שהמשתמש עושה. כלומר במידה ויש וירוס שרץ על יישום שהמשתמש מנצל - הוויסטה אמורה להתריע למשתמש כי היישום הזה רץ, ולשאול את רשותו לביצוע כל פעולה. מעבר לכך מאפשרת המערכת "השגחה הורית" יותר צמודה על מה שעושים על המחשב, וכן מניעת גישה ל-USB - דבר שבמיקרוסופט צופים כי לא מעט מנהלי מערכות מידע ארגוניים יברכו אותם בעבורו.

מבחינה עסקית מיקרוסופט עומדת להפיץ את הויסטה ב-5 גרסאות שונות, מספר לא סופי. שלוש גרסאות יהיו עבור המשתמש הסופי ויכללו גם גרסה מתקדמת של מדיה סנטר שמיועדת גם לצפייה וניהול HDTV. שתי הגרסאות האחרות מיועדות למגזר העיסקי: זוהי הפעם הראשונה מציעה מיקרוסופט גרסא מיוחדת לעסקים בינוניים וקטנים - מגזר שאליו מייעדת החברה יישומים שמגיעים עם אופיס 2007. "