רשות המיסים תזהיר יבואני רכב שימנעו מלקוחות לרכוש "דגמי ציים" מוזלים

במספר סוכנויות מסרבים לשווק ללקוחות את "דגמי הציים", שמחירם ירד במקביל לירידת קבוצות המחיר * לחילופין מופנים לקוחות לדגמים מאובזרים ויקרים יותר

רשות המיסים מתכוונת לשלוח אזהרה לסוכנויות ייבוא רכב, שנוקטות בשיטות שונות כדי למנוע מלקוחות פרטיים לרכוש "דגמי ציים" מוזלים של כלי רכב חדשים.

ל"גלובס" נודע כי הרשות מצאה, שבמספר סוכנויות מסרבים לשווק ללקוחות את "דגמי הציים", שמחירם ירד במקביל לירידת קבוצות המחיר, לפיהן מחושב שווי השימוש.

לחילופין מופנים לקוחות לדגמים מאובזרים ויקרים יותר, לעיתים באלפי שקלים, בהם הרווחיות גבוהה יותר. זאת, תוך קביעת מועדי אספקה ארוכים במיוחד לדגמים הזולים, הגבלה משמעותית של מבחר הצבעים שלהם, או אי-מסירת מידע על מחיריהם או קיומם של הדגמים הזולים.

דגמי הציים לרוב מאובזרים פחות מהדגמים הפרטיים, אך לאחר השינויים בתמריצי המס על אבזור בטיחותי, לרוב דגמי הציים רמת אבזור דומה לזו של הדגמים "הפרטיים".

רשות המיסים פנתה באחרונה לאיגוד יבואני הרכב, ואיימה בצעדי ענישה נגד יבואנים שיפעילו שיטות כאלה. יבואני רכב רבים טוענים לאחרונה כי קבוצות המחיר החדשות, שנמוכות ב-2% בממוצע מהקבוצות אשתקד, אינן ריאליות, ואינן משקפות את התייקרויות הרכב בידי היצרנים והשינויים בשערי המטבע.