אביב אלגור ואיאן דיוויס מכרו 26.8% מויטה פרי הגליל תמורת 7.6 מיליון שקל

הרוכשים: מייקל פוקס ואבי רוזן * אלגור ודיוויס נאשמים בפלילים בפרשת צינורות המזה"ת ונפסלו כמממנים של רכישת עשות אשקלון בידי אברהם בורג

אביב אלגור ואיאן דיוויס, בעלי השליטה בקבוצת 3I, ובחברה הציבורית ויטה פרי הגליל מכניסים שותפים חדשים לחברה. היום דיווחה ויטה פרי הגליל כי בעלי השליטה בה מכרו 28.8% מהון המניות המונפק של החברה (17.4% בדלול מלא) לחברת V.P FOOD INDUSTRIES שבבעלות מייקל פוקס ואבי רוזן - שניהם תושבי חוץ. תמורת המכירה הסתכמה ב-7.6 מיליון שקל לפי מחיר של 15.3 שקל למניה, הנמוך ב-10% ממחיר המניה בשוק.

אלגור אמר היום כי מכירת האחזקות בויטה פרי הגליל לחברה האמריקנית, "מהווה הבעת אמון בחברה, בבעלים, ביו"ר ויטה פרי הגליל, אברהם בורג, ובהנהלת החברה בראשות המנכ"ל זאב בירנבאום, שביצעה תוכנית הבראה בשנתיים האחרונות".

תוכנית ההבראה של ויטה פרי הגליל מתבצעת בשיתוף משרד רוה"ח סוארי-יוכמן, והיא לוותה בשיפור תוצאות החברה והכפלת שוויה פי 4 לערך, בתוך שנתיים. לדברי אלגור, "מאז שרואים את תוצאות הליך ההבראה, ניכרה התעניינות מצד גופי השקעה שונים בכניסה לשותפות. אבל משום שאנחנו מאמינים שערכה של החברה עוד יעלה, החלטנו למכור רק חלק קטן מהאחזקות".

המכירה בוצעה באמצעות חברת ספרטי יו.קיי. הולדינגס, בבעלות דייויס ואלגור. "אנחנו מתכוונים שחברת ההשקעות האמריקנית תלווה אותנו גם בהמשך, בהרחבת השקעתם בויטה פרי הגליל", אמר אלגור.

עוד אמר כי במקביל תמשיך ויטה לנסות להעמיק את הקשר עם חברות מזון בינלאומיות, וכן תסתייע בוי.פי פוד, כמשקיע פיננסי שילווה את החברה בתכנוניה להכנסת משקיע אסטרטגי. ויטה מעוניינת במשקיע אסטרטגי מהתחום, כדי להרחיב את שוקיה.

אלגור ודייויס נאשמים בפלילים בפרשת איש הקש מטעמם בדירקטוריון חברת צינורות המזה"ת. כמו כן קשורים השניים ישירות להחלטת מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, והיועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, לעצור את מכירת עשות אשקלון לפני מספר חודשים ליו"ר הכנסת לשעבר, אברהם בורג.

אלגור ודיוויס סיכמו עם אברהם בורג, יו"ר ויטה פרי הגליל שבשליטתם, כי יממנו לקבוצה בראשות בורג ורונן טבקול את רכישת עשות. קבוצת בורג אמנם זכתה במכרז רשות החברות לרכישת עשות, לאחר שהציעה 18 מיליון שקל. מבקר המדינה והיועמ"ש עצרו את המכירה בשל העובדה שהמממנים נאשמים בפלילים. בורג נחקר בפרשה השבוע ביאח"ה. "