קמן רוכשת את השליטה בקידרון סחר ואיקא תמורת כ-8.2 מיליון שקל

קידרון סחר מייצגת חברות בינלאומיות לאספקת תשומות לתעשיית האלומיניום * איקא משמשת כמעבדת מתכות עצמאית מאושרת של בואינג

קמן אחזקות דיווחה היום (א') כי חברת הבת שלה, קמן סחר, חתמה על שני הסכמים לרכישת שתי חברות בתמורה מיידית כוללת של כ-8.2 מיליון שקל.

החברה הנרכשת הראשונה הינה קידרון סחר וסוכנויות, חברה בת של קידרון ניהול ואחזקות, הפועלת בתחום של ייצוג חברות בינלאומיות לאספקת תשומות לתעשיית האלומיניום, בעיקר אלומיניום לתחום התעופתי והמסחרי, וכן ביבוא והפצה של חומרים לניקוי עבור תעשיית המוליכים למחצה ותעשיות הקשורות אליה.

קידרון סחר הינה חברה ותיקה, הפועלת בשוק הישראלי למעלה מ-45 שנה, ומשמשת, בין היתר, כסוכנת בלעדית בישראל של ענקית האלומניום האמריקנית, חברת אלקואה (Alcoa), המתמחה בייצור אלומיניום לתחום התעופתי והמסחרי.

במסגרת ההסכם נקבע כי קמן סחר תרכוש 50% ממניות קידרון סחר תמורת כ-4.5 מיליון שקל. בנוסף, תשלם קידרון סחר לבעלי מניותיה הקודמים במהלך 3 השנים הראשונות ממועד חתימת השלמת העיסקה תשלומים נוספים, כפי שנקבעו בהסכם בין הצדדים, התלויים בביצועיהן של הפעילויות השונות של החברה.

לקמן ניתנה אופציה לרכוש את יתרת האחזקות בקידרון סחר במהלך 3 השנים שלאחר השלמת ההסכם, ואילו לבעלי קידרון סחר ניתנה אופציה למכור אחזקותיהם לקמן בתקופה זו. עפ"י ההסכם, יעקב מידן, שמנהל את החברה מזה 35 שנה, ימשיך ללוות את הפעילות גם ב-3 השנים הבאות.

העיסקה השניה היא רכישתה של חברת איקא ייעוץ תעשייתי, המשמשת, בין היתר, כמעבדת המתכות העצמאית המאושרת, היחידה באגן הים התיכון, של בואינג.

קמן צפויה לרכוש 51% ממניות איקא מידי הבעלים הנוכחי, אלברטו קאופמן, תמורת כ-3.75 מיליון שקל. גם בעיסקה זו תשלם קמן לקאופמן תשלומים נוספים, הכפופים לביצועי החברה בעתיד. לקמן נתנה אופציה לרכוש את יתרת אחזקות קאופמן בחברה תמורת כ-500 אלף שקל, ולקאופמן ניתנה אופציה מקבילה לחייב את קמן לרכוש ממנו את אחזקותיו בסכום דומה. במסגרת ההסכם בין הצדדים סוכם, כי קאופמן ימשיך ללוות את איקא במהלך 5 השנים שלאחר השלמת הרכישה.

גיורא ענבר, מנכ"ל קמן, אמר היום, כי "הרכישות הן חלק מהאסטרטגיה של קמן להרחיב את פעילות הסחר שלה. הכניסה הנוכחית אל תחום המתכות הינה בעלת פוטנציאל רב בשל הביקושים הגוברים המסתמנים בשוק זה בשנים האחרונות, והיא עשויה להגדיל בעשרות אחוזים את הפעילות של חברת אלכסנדרוביץ'".

ענבר הוסיף, "השילוב בין אספקת חומרי גלם למעבדה מאושרת תקנה לקמן סחר יתרון ייחודי בבואה להעניק ללקוחותיה פתרון מקיף של ONE STOP SHOP".