בלוגר אחד אומר ש"מניית טבע תתרסק עוד פעמים רבות". נניח לו לקשקש באנונימיות - או נציץ פנימה?

איתי מיטב, בלוגר המגדיר עצמו כ"אישי ריביות", כתב בבלוג שלו, המתפרסם בבלוגייה של "גלובס" ותפוז, רשימה יוצאת דופן המסבירה למה כדאי לכם לברוח כל עוד נפשכם איתכם ממניית העם. נימוק לדוגמא? "כי טבע היא חברה מפסידה". פשוט ככה

הבלוגר איתי מיטב, שמגדיר את עצמו כ"איש ריביות", פרסם בבלוג שלו רשימה מעניינת במיוחד, המתייחסת לטבע , החברה והמניה. הרשימה אף עוטרה בכותרת הפרובוקטיבית: מניית טבע - A disaster waiting to happen.

הפוסט של מיטב חוזה שחורות לחברה ולמניה "הלאומית", ושווה הצצה. כמובן שהדברים הם על אחריות הכותב בלבד, ומשקפים את דעתו, בעצם כמו כל מאמר דעה. לעיונכם.

"טיימינג זה הכל בחיים", פותח מיטב, "אם הייתי מפרסם את הכתבה הזאת אתמול (קרי: לפני פרסום הדוחות והתחזיות של טבע), הייתי היום story of the day. לצערי התעצלתי לכתוב את זה אתמול, אבל לשמחתי, אני כותב את זה היום, ויש סיכוי הרבה יותר טוב שאנשים ישימו לב לכתבה הזאת.

"אני חייב לציין שאת הרעיון המרכזי שמעתי לפני שנתיים מעמית לעבודה. אני חייב גם לציין, שהוא איש קצת פסימי, אבל די גאון, ומעל הכל הוא פוגע בול. את כל הבאלגן במרקורי וקומברס הוא צפה מראש, את מרבית השערוריות הוא מגלה לפני כולם, אולי מוקדם מדי לפעמים, כך שקשה לקחת פוזיציות על הדברים שהוא אומר, אבל מעל הכל אני חייב לו את הנחלת צורת המחשבה שלי לגבי מניית טבע.

"מי שקרא את הבלוגים הקודמים שלי קרא שם שאני עוד אתייחס בהמשך למניית טבע, ובכן, היום זה היום. אני אתחיל מהסוף. אני חושב שמניית טבע תתרסק עוד הרבה. ולא, אין לי פוזיצית שורט, ואני לא מתעסק במניות, אני איש ריביות..."

* להמשך הרשימה בבלוג של איתי מיטב, כולל הנימוקים לנפילות הצפויות בטבע