מכירות הצבעים וחומרי האיטום הגדילו מכירות איטונג ב-13%; הרווח הנקי נותר זעום

החברה סיימה את הרבעון עם מכירות של 165 מיליון דולר * שיעור הרווח הגולמי עלה ל-30.3%

ביצועי חברות מוצרי הבנייה עשויים לעיתים גם לשמש כאינדיקטור למצב שוק הנדל"ן המקומי וכברומטר להיקפי הבנייה והפעילות בענף. הערב (ב') פירסמה איטונג את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2006 - אם נשפוט לפי ההכנסות, השוק עדיין מתרחב.

מחזור המכירות של החברה בתקופה הסתכם ל-165 מיליון שקל לעומת 145.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה, אשתקד. העלייה בשיעור של 13% מוסברת בעיקר על ידי גידול בהכנסות ממגזר הצבעים ומוצרי האטימה.

בשיעור הרווח הגולמי נרשמה עלייה קלה ל-30.3% לעומת 29.5% בתקופה המקבילה. הרווח הגולמי הסתכם ב-50 מיליון שקל. גם כאן מוסבר השיפור במגזר הצבעים והאיטום הנחשב כבעל יכולת ניצול גבוהה יותר של אמצעי הייצור.

בשורה התחתונה מציגה איטונג רווח זעום של 16 אלף שקל לעומת רווח של 736 אלף שקל אותו רשמה החברה ברבעון הראשון של שנת 2005, אז רשמה החברה רווח חד-פעמי של 1.2 מיליון שקל שהוא למעשה האחראי לשורה החיובית, בזמנו.

בדוח המאזן, נכון ליום ה-31 במארס, מציגה איטונג נכסים בסך כולל של 586.9 מיליון שקל לעומת 578.2 מיליון שקל בתאריך המקביל ב-2005. היחס השוטף עומד על 1.67 והיחס המהיר על 1.14.

יתרת המזומנים ושווי המזומנים של החברה לסוף הרבעון הינה 9.8 מיליון שקל לעומת 17.1 מיליון שקל בסוף שנת 2005.

איטונג