העיתונאי אילן כפיר תובע מ"מעריב" ומדנקנר 250 אלף ש' בטענה לדיבה

טוען: לפני כשנה וחצי פרסם דנקנר ב"מעריב" כתבה עליו תחת הכותרת "מנטאליות של גזען", שגרמה נזק לשמו ולמוניטין שלו

העיתונאי הוותיק אילן כפיר הגיש לבית משפט השלום בראשון לציון תביעה בסך 250 אלף שקל נגד העיתון "מעריב" ועורכו, אמנון דנקנר, בגין טור שפרסם האחרון.

כפיר, עיתונאי לשעבר ב"מעריב", "ידיעות אחרונות" ו"חדשות", משמש כיום כמו"ל של רשת עיתונות ברוסית, המוציאה את "גלובוס" ו"ספוטניק". בין היתר כתב עם בן כספית את הביוגרפיה על בנימין נתניהו.

כפיר טוען, באמצעות עו"ד רמי שר-ישראל, כי לפני כשנה וחצי פרסם דנקנר ב"מעריב" כתבה, תחת הכותרת "מנטאליות של גזען", שגרמה נזק לשמו ולמוניטין שלו. עוד הוא טוען, שבעקבות הכתבה הוא ומשפחתו הפכו כתובת לאיומים על-רקע "הגזענות" שיוחסה לו.

בין היתר כתב דנקנר: "אילן כפיר הוא עיתונאי ותיק, שבמשך השנים נודע בעיקר בלבושו המוזר ובעילגותו... מותר למתוח ביקורת על סילבן שלום, כמו על כל אחד אחר, אבל זה נורא לכתוב עליו בנימה כה גזענית... אבל אם טיפוסים כמו אילן כפיר ילבו את האש בזאת בכתיבה גזענית, זה לא יעבור כל כך מהר".

לטענת כפיר, "שומה היה על דנקנר, טרם שפרסם את הכתבה, לבדוק בציציותיו ולפשפש במעשיו - לפני שהוא טורח להטיח האשמות בדבר גזענות, והכל בבחינת 'הפוסל במומו פוסל'".

לראייה, צירף כפיר את המאמר המפורסם שכתב דנקנר ב-1983, "אין לי אחות", בעיתון "הארץ", וחולל סערה. דנקנר זיהה שם את הימין עם בני עדות המזרח, ויצא נגד טענות הקיפוח של הספרדים. הרקע למאמר, בו הצהיר דנקנר שהימין האלים אינו אחיו ואחותו, היה מקרי האלימות של פעילי ימין נגד השמאל, שמחה נגד מלחמת לבנון.

כפיר טוען עוד, כי נודע לו מפיו של עיתונאי בכיר ב"מעריב", המבקש לשמור את שמו בחיסיון, שדנקנר נקט בעיתון גישה וסיקור אוהדים כלפי שר החוץ, סילבן שלום, וכלפי רעייתו, ג'ודי שלום-ניר-מוזס, "בכדי לקדם את סיכוייו של דנקנר להתמנות לתפקיד של שגריר ישראל בפריס".

לדבריו, מאותו מקור נודע לו, ש"לאחר שקרא את הכתבה (של כפיר - נ.ש.), יצאו מפיו של דנקנר המילים הבאות: 'תראו מה כפיר כתב נגד סילבן. אני אתקע אותו'". בנושא זה, מבקש כפיר לזמן לעדות את יעקב ועופר נמרודי.

אמנון דנקנר סירב להגיב. טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א 2059/06).