אלביט הדמיה מפיצה היום מניות רדומות בשווי 60 מיליון שקל

מחיר המניה נע סביב 115 שקל * המניה של אלביט הדמיה עלתה מתחילת השנה בכ-60% בעיקר בשל ההנפקה המתוכננת בנאסד"ק של חברת אינסייטק

חברת בת של אלביט הדמיה , אלסינט, הפיצה היום מניות רדומות לגופים מוסדיים בהיקף של 60 מיליון שקל. המניות נמכרו במחיר של 115 שקל למניה, מחירה הנוכחי של המניה במסחר בבורסה בתל אביב. המניות שנמכרו אינן בעלות זכויות בהון ובהצבעה מכיוון שהוחזקו על ידי חברת בת של אלביט הדמיה.

אלביט הדמיה, חברת בת של אירופה ישראל, עלתה מתחילת השנה בכ-60% בעיקר בשל ההנפקה המתוכננת בנאסד"ק של חברת אינסייטק. אינסייטיק פיתחה שיטה ייחודית להסרת גידולים מהרחם בדרך לא פולשנית. אינסייטק הוקמה ב-1999 והיא מעסיקה כיום 130 עובדים. באוקטובר 2004 קיבלה אינסייטק את אישור ה-FDA, רשות המזון והתרופות האמריקנית, לשימוש מסחרי במערכת. מספר מכשירים כבר נמצאים בשימוש במרכזים רפואיים בארץ, בארה"ב, באירופה וביפן.

אלביט הדמיה סיימה את שנת 2005 עם רווח נקי של כ-87 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 43.4 מיליון שקל ב-2004 ולעומת הפסד כבד של 112 מיליון שקל ב-2003. 2005 הייתה בבחינת שנת מפנה עבור אלביט הדמיה.

בסוף אפריל, אלביט הדמיה קיבלה אישור מהאסיפה הכללית של העיר בודפשט לבניית הפרויקט התיירותי הענק באי אובודה בהיקף כולל של 1.5 מיליארד אירו. לחברה בעלות על 30% משטח הפרויקט. הבנייה צפויה להתחיל כבר בסוף שנת 2006 ותסתיים תוך 5-6 שנים. זיסר, הבעלים של החברה, אומר שעדיין מוקדם לדבר על רווחים, אבל ההערכות בשוק הן שהפרויקט צפוי להניב רווחים של מאות מיליוני דולרים.

אלביט הדמיה

בריאיון ל"גלובס" אמר זיסר, בהקשר לפרויקט באובודה, "אני רואה את ההצלחה הגדולה של לאס וגאס בארה"ב, ואף פעם לא הבנתי למה אנשים צריכים לטוס 12 שעות אם הם יכולים לקבל משהו מאוד דומה למתחמים בווגאס במרחק של שעתיים טיסה? נביא את וגאס לכאן".