ליהמן ברדרס: הפוטנציאל של ה-Azilect לא מוערך דיו; צפויה להכניס לטבע כ-90 מיליון דולר ב-2007

מעריכים סינרגיה אפשרית בין ה-Azilect לקופקסון * התרופות האתיות לטיפול בפרקינסון אוחזות במונחי מכירות בכ-75% מהשוק בארה"ב

בבית ההשקעות ליהמן ברדרס מתייחסים היום (חמישי) לאישור הסופי שהעניק אתמול ה-FDA לטבע לשווק את תרופת ה-Azilect לטיפול בפרקינסון גם בארה"ב. נציין, כי התרופה כבר משווקת בישראל וב-13 מדינות באירופה.

האנליסטים מותירים את המלצת "תשואת היתר" למניה ואת מחיר היעד על 47 דולר, ומעריכים כי מדובר במקור צמיחה ארוך טווח שיסייע לטבע לגוון את עסקיה.

מטבע נמסר שהתרופה תהיה זמינה בשוק האמריקני בתוך 8-10 שבועות; בשלב זה מעריכים בבית ההשקעות כי שיווק התרופה יקנה עוד השנה לטבע הכנסה בגובה 25 מיליון דולר וב-2007 הכנסה של כ-90 מיליון דולר.

הם מוסיפים כי הפוטנציאל המסחרי של התרופה רב ולא מוערך דיו בידי המשקיעים, בין היתר משום שה-Azilect תחזק את סגמנט הנוירולוגיה של טבע וכי תיתכן סינרגיה עם הקופקסון; 70%-50% מהרופאים המטפלים בטרשת נפוצה (MS) מטפלים גם בפרקינסון, כך שאנשי המכירות של טבע שייפגשו עם רופאים המטפלים בפרקינסון יוכלו להציע להם מלבד את ה-Azilect גם את הקופקסון.

מכירות התרופות לטיפול בפרקינסון בארה"ב הסתכמו ב-12 החודשים האחרונים (עד מארס) בכ-880 מיליון דולר (לפי נתוני IMS), כאשר התרופות האתיות נגסו ב-75% מההיקף הכספי של שוק זה ולפיכך מציינים בליהמן ברדרס כי לתרופה אתית חדשה יש פוטנציאל מסחרי טוב. נציין כי בשוק מצויות גירסאות גנריות רבות לטיפול בתרופה.

וויליאם בלייר: הפוטנציאל של ה-Azilect צפוי להתממש ב-2008

בוויליאם בלייר סבורים שה-Azilect תתרום באופן צנוע לשורה העליונה של טבע ב-2006-2007 וכי התרומה המשמעותית להכנסות ולרווח תחל ב-2008.

ה-Azilect כמו הקופקסון הן תרופות אתיות של טבע בסגמנט הנויורולוגיה, בבית ההשקעות מציינים שלאור תשתית השיווק החזקה של החברה בארה"ב היא לא תידרש להשקעות משמעותיות לצורך שיווק ה-Azilect שם. הם מציינים שטבע הגדילה ב-2005 את מספר נציגי המכירות בארה"ב ב-50 איש ל-150 איש.

האנליסטים מעריכים כי היקף מכירות ה-Azilect יגיע ל-250 מיליון דולר ב-2010, ומציינים כי זוהי תחזית שמרנית על רקע עוצמתה השיווקית של טבע והיתרון הטיפולי המשמעותי שמציעה התרופה החדשה.

ה-Azilect, אומרים בבית ההשקעות, עשוי להיות שיפור מהותי לעומת תרופת הדור הראשון שנקראת Selegiline במונחי בטיחות בשימוש, יעילות ומינון - את ה-Azilect יש ליטול פעם ביום ואילו את ה-Selegiline יש ליטול מספר פעמים ביום. כל אלה מקנים לה יתרון תחרותי על פני ה-Selegiline.

הם מעריכים כי היקף השוק האמריקני והאירופי (יחד) לטיפול בפרקינסון נאמד בכ-1.5 מיליארד דולר ומציינים כי השוק רווי בגרסאות גנריות. אם תוכל טבע לתפוס נתח שוק משמעותי באמצעות הדגשת היתרונות היחסיים הגלומים ב-Azilect על ה-Selegiline ותרופות אחרות, אזי ייתכן והמכירות יעקפו את תחזיתם.