מוכרים ומיד שוכרים: רובוגרופ ט.א.ק מכרה את מתחם החברה בראש העין ב-37.3 מיליון שקל

תשכור את שטחי המשרדים בהם היא פועלת ב-1.8 מיליון שקל בשנה; תרוויח 4.5 מיליון שקל מהעיסקה

חברת רובוגרופ ט.א.ק מכרה לקבוצת משקיעים את מתחם החברה באיזור התעשייה אפק בראש העין, תמורת 37.3 מיליון שקל. במקביל, חתמה החברה על חוזה שכירות עם הרוכשים, לפיו תשכור את שטחי המשרדים בהם היא פועלת.

רובוגרופ תשלם עבור המשרדים דמי שכירות של 1.8 מיליון שקל בשנה, בחוזה לתקופה של 8 שנים עם אופציה ל-5 שנים נוספות.

רובוגרופ העוסקת בפיתוח ייצור ושיווק מערכות הדרכה ע"י רובוטים ומפעלים אוטומטיים ממוחשבים, תרוויח מהעיסקה 4.5 מיליון שקל. בתשעת החודשים האחרונים של 2005 הפסידה החברה 800 אלף שקל, בהשוואה להפסד של 6.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

עסקאות LEASE BACK מקובלות בעיקר בארה"ב. חברות אשר נהגו להחזיק במקרקעין עליהם ישבו, הבינו שעדיף להן למכור את הקרקע ומיד לשכור אותה. בכך נהנות החברות ממזומנים המופנים לפעילות העיקרית של החברה, והקרקע עובר לידי גופי נדל"ן המתמחים באחזקה ובהשבחה.

דוגמה נוספת לעיסקה מסוג זה נחתמה ביולי 2005. עוגן נדל"ן מניב, הנמצאת בשליטת חברת אוסיף ואלוני חץ, רכשה מידי חברת תים מחשבים ומערכות, את בית תים בקרית אריה, פתח תקווה, תמורת 15 מיליון דולר.

הבניין בן 5 קומות וכולל 15 אלף מ"ר ברוטו לשימוש משרדי וקומת מרתף המיועדת לחניה. הבניין הושכר חזרה לתים ל-10.5 שנים, עם אופציה להארכת תקופת השכירות בתקופה של עד 6 שנים נוספות. ההכנסות משכ"ד בהתאם להסכם השכירות מסתכמות ב-1.35 מיליון דולר לשנה, צמוד למדד המחירים לצרכן, ומשקפות תשואה של 9% על הרכישה.